سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر بهداشت: بالگردهای ویژه اورژانس هوایی با رفع تحریم ها بزودی تهیه می شود


وزیر بهداشت: بالگردهای ویژه اورژانس هوایی با رفع تحریم ها بزودی تهیه می شودایرنا/ وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت : بالگردهای ویژه اورژانس هوایی با رفع تحریم ها و قول مساعد رئیس جمهوری بزودی تهیه می شود.

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی دوشنبه در حاشیه آئین تشییع جانباختگان سقوط بالگرد اورژانش فارس افزود: باتوجه به شرائط تحریم و محدودیت هایی که کشورمان در خرید و واردات قطعات هوایی داشت ناچار به استفاده از بالگردهایی هستیم که خدمات آن از طریق نیروهای مسلح در اختیار ما قرار می گیرد.
وی افزود: امید است با رفع تحریم ها و نظر به قول مساعد رئیس جمهوری و همتی که در این زمینه وجود دارد بتوانیم بزودی برای تامین و تهیه بالگردهای مخصوص اورژانس هوایی اقدام کنیم .
وی ادامه داد: همچنین اقداماتی برای انتقال دانش فنی ، نگهداری و خدمات پس از استفاده نیز هم انجام شده است .
وی با بیان اینکه هم اکنون چیزی به عنوان آمبولانس هوایی در کشور نداریم گفت : برای فراهم شدن شرایط بهینه استفاده از ناوگان هوایی و بالگردهای مجهز و سامانه فرابری که بتوانیم انها را به عنوان آمبولانس هوایی تلقی کنیم تلاش خواهیم کرد.
هاشمی گفت :ناوگانی که اکنون در اورژانس هوایی مورد استفاده قرار می گیرد ویژه آمبولانس نیست و با تغییراتی که در شرایط آن بوجود آمده با توجه به وضعیت اضطراری و لزوم انتقال سریع مصدومان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: بنابراین اکنون در شرایط بهینه استفاده از ناوگان هوایی در سامانه اورژانس نیستیم اما برای رسیدن به شرائط مطلوب تلاش می کنیم .
وزیر بهداشت اضافه کرد: در این زمینه نیز مذاکراتی هم انجام شده تا امکان استفاده از بالگردهای با سرعت بیشتر و امکان فرود در همه مناطق را داشته باشند و ایمنی پرواز آنها بالا باشد.
وزیر بهداشت ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان حادثه سقوط بالگرد گفت : این عزیزان با تلاش ایثارگرانه و با پذیرش خطر در شرایطی که یکی از هموطنان نیاز به امداد رسانی داشت وارد عرصه شدند و با عروج شهادت گونه خود جانشان را در این راه فدا کردند.
قاضی زاده هاشمی در خاتمه اظهار داشت : ما همه اقدامات پیشگیرانه برای تکرار نشدن این حوادث را انجام خواهیم داد و امیدواریم مسئولان و دست اندرکاران فنی و ارایه دهندگان خدمات پروازی نیز در این راه همه اقدامات پیشگیرایانه برای جلوگیری از حوادث تلخ مشابه را انجام دهند.
روز چمعه ششم فروردین سال جاری ساعت 20:30 دقیقه بالگرد اورژانس هوایی استان فارس در حین خدمات رسانی و انتقال بیمار از شهرستان خنج به شیراز دچار حادثه شد و در منطقه کوار در فاصله حدود 30 کیلومتری جنوب شیراز سقوط کرد و 9 نفر سرنشین این بالگرد در دم جان باختند.
سرنشینان این بالگرد شامل بیمار و همراه بیمار، پنج خدمه پرواز و دو تکنسین اورژانس بودند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
وزیر بهداشت - خروج اورژانس ها از وضعیت اورژانسی