علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سنجش میزان ضریب هوشی در آقایان با خطرپذیری


شفا آنلاین/ میزان خطرپذیری در آقایان، نحوه رانندگی و نحوه اعمال تصمیمات در زندگی شخصی و کاری می‌تواند شاخصه‌ای جدی برای تعیین میزان ضریب هوشی آنها باشد.

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند مردانی که بیشتر اهل انجام کارهای پرریسک، شجاعانه و پرخطر هستند، از سطح هوشی بالاتری به نسبت سایر مردان برخوردار هستند.

گفتنی است، دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی 34 مرد در رده سنی 18 تا 19 سال به دست آورده‌اند. بررسی‌ها نشان‌ می‌دهند، در عوض سطح هوشی افرادی که بیشتر محتاط هستند و در کارها با ریسک بیشتری عمل می‌کنند کمتر از سایرین است.

این یافته‌ها حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشگاه تورکو در کشور فنلاند با اندازه‌گیری حجم ماده خاکستری در مغز مردان توسط تکنیک عکسبرداری FMRI و مقایسه آن با نوع خصوصیات شخصیتی مردان است.

پژوهشگران بر این باور هستند که افراد شجاع و به دنبال ماجراجویی دارای شبکه‌‌های عصبی توسعه یافته‌تری در مغز خود به نسبت دیگران هستند و در مغز آنها ارتباطات پیچیده‌تری بین سلول‌های عصبی و انواع گیرنده‌های عصبی وجود دارد. ماده سفید مغزی متشکل از شبکه‌ای از اعصاب به طول حدود 160 هزار کیلومتر است و سبب تنظیم ارتباطات داخلی بین مناطق مختلف مغز می‌شود.

براساس یافته‌های پژوهشگران در افراد پرخطر و با قابلیت ریسک بالا شبکه ماده سفید و خاکستری مغز انسجام بیشتری دارد و آنها در زمان کوتاهتری قادر به اتخاذ تصمیمات صحیح و انجام آن هستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ضریب هوشی بالا