سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



شش درس از سبک زندگی حضرت زینب(س)


شش درس از سبک زندگی حضرت زینب(س)خراسان/ سالروز میلاد بانویی که اسوه صبر و تقواست، فرصتی فراهم کرد تا مروری بسیار کوتاه بر زندگی درس آموز آن حضرت داشته باشیم. امام حسین(ع) درباره حضرت زینب(س) می فرماید: «به درستی که تو در حقیقت از درخت نبوت و از معدن رسالت هستی»؛ یعنی گفتار، روش و منش حضرت زینب(س)، از مرکز نبوت و مخزن رسالت پیامبر اسلام(ص) نشأت می گیرد. به گزارش فارس، حجت الاسلام امیرعلی حسنلو (مدیر گروه تاریخ حوزه علمیه قم) در یادداشتی با این مقدمه درباره درس هایی که می توان از سبک زندگی حضرت زینب(س) آموخت، 6 نکته می نویسد.
1-ثبات قدم و جانفشانی در راه هدف: حضرت زینب(س) در راه اهداف عالی خویش همیشه ثابت قدم بود و در این راه از جان و مال خویش دریغ نکرد. بدترین مصیبت ها را تجربه کرد، از زندگی آرام و آسوده دست کشید، سختی های سفر و جنگ را به جان خرید، باز از آرمان های اصیل خویش دست برنداشت و در این راه، همیشه ثابت قدم باقی ماند.
2-امانت داری: فردی که در او شرط انصاف و عدل تحقق پیدا کند، مردم اشیاء گرانقدر خود را نزد او به امانت می گذارند. حضرت زینب(س) به خاطر دارا بودن این شرط ها حافظ بسیاری از امانت ها بود که بزرگ ترین امانت نزد ایشان حفظ وجود امام عصرشان یعنی امام سجاد(ع) بود و ایشان در حفظ این امانت تا سر حد جان کوشیدند و هیچ گاه او را تنها نگذاشتند اما امانت بعدی حفظ و حراست از دین در تمامی مراحل به خصوص در سختی هاست.
3- صبر و شکیبایی: در این وادی نیز زینب سرآمد و سرافراز بود و از این نظر نیز بهترین الگو برای بانوان و مادران شهید و خواهران شهید و... است.
4-عبادت و تهجد: حضرت زینب(س) بانویی بود که هیچ یک از زنان هم عصرش به پای عبادت او نمی رسند. ما بارها درباره نماز شب او شنیده ایم، آن هنگام که مصائب به او روی آورد و داغ عزیزان توان ایستادن را از او گرفت، در آنجا نیز نماز شبش را ترک نکرد و نشسته آن را بجا آورد، نماز شبی که واجب نبود اما زینب کبری(س) آن را بر خود واجب کرد پس بانوان به تأسی از زینب(س) محوری ترین اصل در زندگی یعنی عبادت را در نهایت اخلاص و بندگی بجا آورند و تنها به واجبات اکتفا نکنند. در این فضاست که می توان شیران بیشه جهاد و تقوا را تربیت کرد و ایثارگری ها آفرید.
5-هدایت گری: زنان در جهت دهی جامعه نقش بسزایی دارند. خداوند این ودیعه را در درون زنان نهاده است با بررسی حرکت های زینب کبری(س) در تصمیم گیری ها، خطبه ها، حرف ها، سکوت ها و ... به نقش هدایت گریشان پی می بریم.
6-شجاعت و تدبیر: زینب کبری(س) آن بانوی قهرمان با شجاعت و تدبیر، رهبری نهضت را به عهده گرفت. شجاعانه خطبه خواند و دستگاه استبداد را رسوا کرد و با تدبیر، اهل بیت(ع) و دختران و زنان را اداره کرد تا به مقصد برسند؛ در این راه به همه انسان ها درس ها آموخت.


منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
غرفه ی دین و زندگی مدرسه ی حضرت زینب (س)