پیش‌بینی تولید 900 هزار تن گندم در استان کرمانشاه


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم بارندگی‌ها و در شرایط مطلوب در سال زراعی جاری بیش از 900 هزار تن گندم در استان تولید شود.

اسماعیل پرویزی‌فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه امسال 411 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته است، گفت: امسال 314 هزار هکتار گندم دیم و 97 هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کرمانشاه کشت شده است.

پرویزی‌فر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده در نظر داشتیم 103 هزار هکتار گندم آبی و 308 هزار هکتار گندم دیم در استان کشت شود که در نهایت در مزارع دیم شش هزار هکتار بیشتر و در اراضی آبی نیز شش هزار هکتار کمتر کشت شد .

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سال گذشته نیز در مجموع 411 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفت.

پرویزی فر گفت: بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان کرمانشاه به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد.

پرویزی‌فر با بیان اینکه سال گذشته با خشکسالی مواجه بودیم، گفت: خشکسالی‌های سال گذشته منجر به کاهش تولیدات استان شد تا آنجا که سال گذشته در مجموع 660 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه شرایط بارندگی‌ها از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون مناسب بوده است، ابراز امیدواری کرد: با تداوم بارندگی‌ها و در شرایط مطلوب در سال زراعی جاری بیش از 900 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شود.

پرویزی‌فر افزود: کشت گندم در استان کرمانشاه در مناطق سردسیر از اوایل مهر ماه انجام شد و در مناطق گرمسیر نیز تا هفته گذشته ادامه داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خرید تضمینی 10 هزار تن گندم در برخوار