پارک های منطقه هرندی از معتادان پاک سازی شد


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):   فرزاد هوشیار پارسیان با اعلام این خبر، تصریح کرد: پاکسازی منطقه از معتادان متجاهر در حال حاضر یک اتفاق موقت است و باید تلاش کنیم تا با مداخلات اجتماعی بسیار قوی و غنی و نیز همکاری و همیاری سازمان های ذیربط، شرایط بازگشت این افراد را به جامعه فراهم کنیم. وی با بیان این که شهرداری تهران در مداخلات اجتماعی از سایر سازمان ها پیشگام شده است، افزود: شهرداری تهران از امروز با اعزام بیش از ۳۰ مددکار اجتماعی آموزش دیده به کمپ ها، اقدام به شناسایی خانواده های آن ها کرده است و شرایط بازگشت این افراد به خانواده هایشان و جامعه فراهم شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به این که تاکنون نزدیک به ۳ هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع آوری شده، ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از این معتادان، مرد هستند که در حال حاضر در کمپ ها نگه داری می شوند.

هوشیار با اعلام این که بیش از ۸۵ کمپ در سطح استان تهران با همکاری و هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداری تهران و سازمان بهزیستی در اختیار این طرح قرار گرفته است، افزود: در واقع در این لحظه، از همه فعالان حوزه اجتماعی ونیز مددکاران اجتماعی دعوت می کنیم که در این پویش عظیم ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی این معتادان حضور پیدا کنند و در کمپ ها قوت قلب معتادان باشند.

وی در ادامه با بیان این که در ستاد مبارزه با مواد مخدر با دو ماده قانونی ۱۵ و ۱۶ در زمینه معتادان روبرو هستیم، تصریح کرد: ماده قانونی ۱۵ مربوط به معتادان خود معرف و ماده ۱۶ مربوط به معتادان متجاهری است که با زور پلیس و اقدامات امنیتی جمع آوری می شوند و به کمپ ها انتقال داده می شوند.

هوشیار در ادامه همین مطلب افزود: تجربیات گذشته در جمع آوری معتادان و ترک اعتیاد اجباری نشان می دهد که کمتر از ۵ درصد از این افراد ممکن است به چرخه اعتیاد برنگردند و بیش از ۹۵ درصد آن ها به چرخه برمی گردند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: متاسفانه امروزه ۹۰ درصد مداخلات مطابق ماده ۱۶ است و این در حالی است که باید تنها ۱۰ درصد از مداخلات مربوط به این ماده باشد.

هوشیار در پایان با اعلام این که تا امروز حرکت جدی از طرف مراجع ذیربط در خصوص بازگشت معتادان به شهرستان های خود آغاز نشده است، گفت: ما امیدواریم که ارجاع معتادان متجاهر شهرستانی توسط مراجع ذیربط و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به زودی آغاز شود.

منبع : مهر


ویدیو مرتبط :
حمله به معتادان پارک نشین در پارک منطقه هرندی تهران