سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تدبیر دولت برای خودروسازان باعث تعطیلی این صنعت می‌شود


بهروز کلاته عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصادی گفت: متاسفانه دولت و صنایع مختلف نمی‌خواهند در حوزه اقتصادی به صورت واقعی رشد کنند و از آنجا که بازار رقابتی در داخل کشور وجود ندارد و همه از پول نفت و جیب مردم ارتزاق می‌کنند به نوعی با یک اقتصاد و صنعت رانتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که گفته شد هیچ صنعت‌گر بزرگی بدون آنکه به منابع دولتی متصل باشد، امکان رشد واقعی را ندارد و این مشکلی بزرگ نیازمند به تدبیری جدی است.

کلاته افزود: دولت برای اینکه صنایع مختلف بتوانند رشد واقعی داشته باشند باید اجازه بدهد صنایعی مانند صنایع خودروسازی با واقعیت‌های بازار روبرو شوند و مشکلاتشان را خودشان حل کنند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: سوال اصلی ما از دولت این است که آیا موضوعات دیگری برای اولویت وام دادن دادن به آنها وجود ندارد؟ در حال حاضر کشاورزان، جوانان، حتی تولیدی‌های خرده پا و شرکت‌های نوپای موفق خیلی بیشتر به این وام نیازمندند تا صنعت خودرو.

وی تصریح کرد: اینکه برای خرید خودرو با کیفیت پائین به مردم وام داده شود باعث بهتر شدن وضعیت خودروسازی ما نمی‌شود و حتی وضع آن را بدتر هم می‌کند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: صنعت خودروسازی ما تا کجا می‌تواند به همین شکل جلو برود بالاخره یک روزی بازار داخلی اشباع می‌شود آیا با این وضع می‌توانیم در بازار خارجی فعالیت کنیم؟ شاید دولت می‌خواهد به خارجی‌ها هم وام خرید خودرو بدهد!

وی گفت: تنها راه رشد خودروسازی‌های ما این است که بتوانند به صورت واقعی در بازار حضور پیدا کنند و دولت هم باید کمک‌هایش را مشروط به این کند که کیفیت‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانند در بازار خارجی حضور پیدا کنند.

کلاته در خاتمه اظهار داشت: اگر ما به همین صورت و با این تدبیر دولت ادامه دهیم در چند سال آینده مجبوریم صنعت خودروسازی را تعطیل کنیم چون بازار داخلی بزودی اشباع می‌شود و توان حضور در بازار خارجی را هم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خط آزاد - "تدبیر " دولت، سهم خودروسازان شد