ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سرمربی شیرازی تیم ملی فوتسال ایران در شهر جدید صدرا تجلیل شد


به گزارش دریافتی ایرنا، روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا چهارشنبه در نمابری گزارش داد: سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران چند روزی است که به شیراز بازگشته و این روزها در تدارک برنامه ریزی برای آینده تیم ملی فوتسال است و در این فرصت، آیینی برای تجلیل از وی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در آیین تجلیل از ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: جلسه قدردانی ازسرمربی تیم ملی فوتسال، مقدمه ای است که ما به سمت بومی سازی الگوهایمان برویم و سراغ الگوهای بیگانه نرویم.
مهدی خانی افزود: بزرگترین خطای ما این است که به دنبال الگوسازی نبوده ایم و اگر هم الگویی داشته ایم از جایی دیگر بوده است و جوانان ما باید به آنچه جلوی چشمانشان است، توجه کنند و برای الگوسازی باید جنبه های مثبت افراد را ببینیم. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا اظهار کرد: وقتی در عرصه فوتسال نام افرادی همچون سیدمحمد ناظم الشریعه می درخشد یعنی اینکه ما الگوهای خوب داریم و باید از الگوهایمان تجلیل کنیم.
خانی گفت: ناظم الشریعه را همه می شناسند یک فرد شاخص و چهره نام آشنا که در عرصه بین المللی هم مطرح است و این افتخار ماست که شاخص چون وی را تعریف می کنیم برای جوانانی که دنبال الگوهای سالم هستند؛ در کنار این ویژگی ها، وی یک چهره فرهنگی و دارای شخصیت مذهبی و برخوردار از دانش است.
مدیرعامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: دولت روحانی، دولت تدبیر و امید متوجه است که ورزش و ورزشکار باید دارای حرمت باشد.
غلامحسین پیروانی مربی با سابقه فوتبال کشور نیز در این آیین گفت: پس از فرخیان که در سال 65 در منچستر و امید نوروزی که در المپیک لندن طلا گرفتند، سیدمحمد ناظم الشریعه سومین شیرازی است که کار بزرگی را در عرصه جهانی انجام داده است.
پیروانی برخورداری از ویژگی پهلوانی در کنار قهرمانی را از امتیازهای ناظم الشریعه دانست و گفـت: من کاری به قهرمان بودن ناظم الشریعه ندارم، اما با پهلوانی او کار دارم منش وی باعث شد که این راه ها را برود و کسی همچون وی که منشی برگرفته از 14 معصوم(ع) دارد خداوند متعال در همه حال کمکش می نماید.
مربی باسابقه فوتبال کشور ادامه داد: راهی که این سید بزرگوار قدم در آن نهاده مشکل آفرین است به خاطر اینکه ورزش شامل لحظه هایی متفاوت است. گاهی یک توپ می فرستی داخل دروازه و می شوی علامه، گاهی هم دو تا گل می خوری و موج های منفی از راه سر می رسند.
پیروانی گفت: ناظم الشریعه مردی است که با پشتکار فراوان و با اتکا به خداوند و آقا امام حسین(ع) و آقا اباالفضل(ع) همه این سختی را به راحتی پشت سر گذاشته است. وی قدم در راه بزرگی نهاده و از خدا می خواهم که در کارش موفق باشد.
در ادامه این آیین، نوبت به سرمربی تیم ملی فوتسال ایران رسید که در ابتدای سخنرانی اش باب تشکر از برخی افراد را باز کند.
سیدمحمد ناظم الشریعه از سیدمحمدهادی آیت اللهی رئیس سابق هیأت فوتبال فارس، اصغر اکبری و محمد عباسی دو مربی فوتبال شیراز، جلیل دوران به عنوان معلم ورزشی دوران کودکی اش، علی راستگو عضو شورای شهر شیراز و غلامحسین پیروانی تشکر کرد و گفت: غلامحسین پیروانی آبروی ورزشکاران شیرازی است.
ناظم الشریعه گفت: من همه چیزم را مدیون صدرا هستم. از اول شروع فوتسال این تیم را دوست داشتم و برایش زحمت کشیدم. از سال 70 تاکنون نیز آقای مهندس خانی زحمات زیادی کشیدند تا بتوانم باشگاه صدرا را اداره کنم.
وی افزود: زندگی ورزشی خیلی سخت است و همکارانم همواره جور نبودنم را می کشند، از این رو از همه همکارانم در شرکت عمران صدرا به خاطر همه روزهایی که نبودنم را تحمل می کردند، تشکر می کنم.
ناظم الشریعه در ادامه گفت: خیلی وقت ها سختی می کشیدم اما لحظاتی هم بودند که من به آرامش می رسیدم و واقعاً هیچ چیز بهتر از این نیست که از قبل از آنکه بازی شروع شود یکی از دوستان با من تماس بگیرد و بگوید: 'مادرم دیشب برایت دعا کرد'.
رئیس هیات فوتبال فارس نیز درسخنانی در این آیین گفت: بسیار خرسندم که در چنین مراسمی حضور دارم و افتخارم این است که روزی من و سیدمحمدناظم الشریعه در کنار یکدیگر به فوتسال مشغول بودیم. ازسال 74 ما در کنار هم بودیم. ناظم الشریعه 20 سال کار کرد و زحمت کشید و ثمره آن معرفی بازیکنانی مطرح به فوتسال کشور بود.
غلامعلی هنرپیشه افزود: در کشور از باشگاه صدرا که به همت این مربی ارزنده تأسیس و اداره می شد به عنوان کارخانه بازیکن سازی فوتسال یاد می کنند که این افتخار به راحتی به دست نیامده است.
رئیس هیأت فوتبال فارس اظهار کرد: : خلوص نیتی که در ناظم الشریعه هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ معنوی بوده است، وی را به جایگاه شایسته اش در تیم ملی فوتسال رسانده است.
هنرپیشه گفت: کسب جایگاه پنجم جهان در کنار نتایج خوبی که در جام جهانی گرندپریکس برای تیم ملی کشورمان به دست آمده است، مدیون تلاش های ناظم الشریعه است.
وی ادامه داد: ما در جام جهانی گرندپریکس نتایج متفاوتی را نسبت به گذشته گرفتیم؛ در سال های اخیر همواره در مصاف با تیم های فوتسال کلمبیا، اروگوئه و پاراگوئه سخت کار می کردیم ولی در این جام جهانی به راحتی این تیم ها را شکست دادیم؛ حتی در مقابل برزیل که با اختلاف بیش از چند گل می باختیم این دفعه آبرومندانه بازی کردیم.
وی ابراز امیدواری کرد که تیم ملی فوتسال ایران در رقابت های آسیایی در ازبکستان بتواند عنوان قهرمانی را از ژاپنی ها پس بگیرد.
رئیس هیأت فوتبال فارس در بخش پایانی سخنان خود از مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا خواست که با توجه به نگاه ویژه ای که به ورزش خصوصاً به فوتسال دارد، فوتسال صدرای شیراز را زنده کند.
در این آیین، علی راستگو، زین العابدین عرب و سید کمال پاک فطرت از اعضای شورای اسلامی شیراز، سیداسلام موسوی معاون توسعه ورزش قهرمانی، اردشیر حسن زاده معاون توسعه منابع انسانی و مجید اسماعیلی مدیر حراست اداره کل ورزش و جوانان فارس، عباس زارع مهذبیه و حسن رستمی از پیشکسوتان فوتبال فارس، حسن ردگا مسئول کمیته بازرسی فوتبال شیراز، امین عطایی و سعید فقیری دو ورزشی نویس با سابقه شیراز نیز حضور داشتند.
ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران از کارمندان شرکت عمران شهر جدید صدرا است.
شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد. ک/1
2027/ 5054

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
استعفای عجیب سرمربی تیم ملی فوتسال ایران