سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شورای امنیت شکایت عراق از ترکیه را بررسی می کند


به گزارش ایرنا، وزارت خارجه عراق هفته گذشته، پس از بی اعتنایی آنکارا به درخواست های مکرر بغداد مبنی بر خارج کردن نیروهای نظامی اش از خاک عراق، به درخواست حیدرالعبادی، به شورای امنیت شکایت برد.
ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق در شکایت عراق از ترکیه از شورای امنیت خواستار صدور دستور فوری برای خروج بی قید و شرط نظامیان ترکیه از خاک عراق شد و همچنین خواست که نقض حاکمیت و مرزهای عراق از سوی ترکیه دیگر تکرار نشود.
دفتر نخست وزیری عراق نیز پنجشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به حیدرالعبادی وعده کرده که در شورای امنیت از شکایت عراق علیه ترکیه حمایت خواهد کرد.
ارتش ترکیه از 15 روز پیش، بیش از یکهزار و 200 تن از نیروهای خود را با 15 دستگاه تانک و دهها خودرو نظامی سبک و سنگین، بدون اطلاع دولت عراق، وارد پایگاه زلیکان در بعشیقه واقع در 110 کیلومتری عمق خاک عراق در استان نینوا کرد که این امر با واکنش تند دولت و جریان های سیاسی این کشور روبه رو شد.
دولت ترکیه تاکنون از پذیرش درخواست های بغداد مبنی بر خروج نیروهایش از خاک عراق پاسخ منفی داده و مدعی است که این اقدام با هماهنگی دولت عراق و برای کمک به این کشور در جنگ علیه داعش انجام شده است.
شبک*4*1770* 1064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نبویان + شکایت شورای عالی امنیت ملی به خاطر انتقاد