سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واشنگتن: از استقرار نیروهای خارجی در عراق بدون رضایت بغداد، حمایت نمی‌کنیم


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا روز یکشنبه بالاخره به اقدام ترکیه در اعزام غیرقانونی نیرو به عراق واکنش نشان داده و مدعی شد که از این تصمیم حمایت نمی‌کند.

«برت مک گورک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش، در توئیتر نوشت: «ایالات متحده از استقرار یروهای خارجی در عراق بدون جلب رضایت دولت عراق، حمایت نمی‌کند.»

وی افزود: «این شامل استقرار نیروهای ایالات متحده و همچنین نیروهای نظامی هر کشور دیگری است.»

دولت آمریکا در روزهای گذشته هرچند اذعان کرد که از اعزام نیروهای ترکیه به عراق مطلع است، اما از موضع‌گیری صریح در قبال آن خودداری کرده بود.

واکنش مک گورک پس از آن صورت گرفت که «احمد داوود اغلو» نخست‌وزیر ترکیه در پی اعتراض شدید دولت عراق به اعزام نیروهای ترک به موصل، در نامه‌ای به همتای عراقی‌اش رسما اعلام کرد که ترکیه این روند را متوقف می‌کند.

ساعتی پیش از نامه داوود اغلو، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق به آنکارا 48 ساعت مهلت داد تا اعزام نیرو به موصل را متوقف کند. وی همچنین تهدید کرد که در صورت ادامه این روند، از طریق سازمان ملل یا به طرقی دیگر به آن پاسخ می‌دهد.

مک گورک در توئیت دیگری نوشته است که واشنگتن بغداد و آنکارا را به گفت‌وگوی دیپلماتیک دعوت کرده است. وی گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع عراق و ترکیه را نیز «مثبت و گامی سازنده رو به جلو» توصیف کرده است.

او از تصمیم ترکیه برای عقب‌نشینی از خاک عراق نیز استقبال کرده است.

این در حالی است که هم زمان با ارسال نامه دولت ترکیه به عراق، گزارش‌های تائید نشده‌ای از شناسایی یک اردوگاه سری نیروهای ترکیه‌ای در خاک عراق منتشر شده است.

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/U60L6C


ویدیو مرتبط :
استقرار نیروهای ترکیه در خاک عراق