سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرماندار خوی: انتقال خون مهمترین بخش زنجیره سلامت و درمان است


به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین سیوانی اصل روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پایگاه انتقال خوی شهرستان خوی اظهار كرد: امیدواریم با تجهیز پایگاه انتقال خون خوی در جهت تولید فرآورده های خونی مورد نیاز شمال استان اقدام شود.
وی در ادامه بر وجود پایگاه های سیار خون تاكید كرد و افزود: وجود پایگاه های سیار خون علاوه بر كاركردهای پزشكی و ایجاد بسترهای لازم و امكانات مورد نیاز، در خون گیری از مردم نیز تاثیرات مثبت فرهنگی و اجتماعی در پی دارد و توصیه ما این است از ایجاد پایگاه های سیار خون غفلت نشود.
فرماندار خوی همچنین با اشاره به خرید تجهیزات آزمایشگاهی با اعتبار 30 میلیارد ریال برای پایگاه انتقال خون خوی گفت: امیدوارم با نصب و راه اندازی این تجهیزات، نیازهای مردم شهرستان خوی و شمال استان رفع شود.
محمد قهرمان، مدیركل انتقال خون استان آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: 99 درصد تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شده آماده است كه پس از فضاسازی مناسب نصب و قابل استفاده می شود. وی افزود: این تجهیزات در تولید فرآورده های خونی از جمله پلاسما و پلاكت و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
در این مراسم مدیركل انتقال خون استان آذربایجان غربی با اهدای لوحی از زحمات دكتر جباری تجلیل و دكتر مهمان نواز را به عنوان رئیس جدید پایگاه انتقال خون خوی معرفی كرد.
شهرستان خوی در شمال استان آذربایجان غربی واقع است.
7128/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بخش خبری سیما - 24 خرداد- مراسم روز جهانی انتقال خون