سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تولید حافظه رم DDR4 با ظرفیت 128 گیگابایت توسط سامسونگ


تولید حافظه رم DDR4 با ظرفیت 128 گیگابایت توسط سامسونگ

/ سامسونگ یکی از اولین شرکت های تولید کننده چیپ ست حافظه DDR4 در جهان به شمار می رود و تاکنون نیز محصولات جالبی تولید نموده است.

مجله سخت افزار/ سامسونگ یکی از اولین شرکت های تولید کننده چیپ ست حافظه DDR4 در جهان به شمار می رود و تاکنون نیز محصولات جالبی تولید نموده است.

جدیدترین دستاورد سامسونگ به تولید اولین ماژول 128 گیگابایتی DDR4 اختصاص دارد که به صورت اختصاصی برای سیستم های سرور در نظر گرفته شده است. سامسونگ پیش از این در سال 2014 موفق به تولید اولین ماژول 64 گیگابایتی DDR4 با استفاده از فناوری چیپ ست های سه بعدی گردیده بود و ماژول 128 گیگابایتی نشان دهنده روند رو به رشد این شرکت در زمینه چیپ ست های حافظه به شمار می رود.

فناوری چیپ ست سه بعدی حافظه TSV DRAM سامسونگ در حال حاضر بالاترین ظرفیت و بهینه ترین ماژول از نظر مصرف انرژی در جهان به شمار می رود. در ماژول 128 گیگابایتی در مجموع تعداد 144 چیپ ست به کار رفته که این تعداد توسط 36 بسته چهار گیگابایتی حافظه ارائه می گردد. هر کدام از بسته ها شامل چهار چیپ ست 20 نانومتری 8 گیگابیتی می شود که فناوری TSV امکان قرار گرفتن این تعداد روی یکدیگر را فراهم می سازد.

چیپ ست ها توسط صد ها پایه به صورت عمودی رو ماژول حافظه نصب می گردند و در هر ثانیه 2400 مگابیت داده را منتقل می سازند. در مقایسه با ماژول 64 گیگابایتی که سال گذشته توسط سامسونگ معرفی گردید، ماژول 128 گیگابایتی به میزان 50 درصد در مصرف انرژی بهینه تر عمل می کند و این مورد برای سرور هایی که به حجم بالای حافظه نیاز دارند، نکته مهمی به شمار می رود تا جریان و ولتاژ به صورت بهینه در اختیار قطعات قرار گیرد. سامسونگ قصد دارد به زودی سرعت ماژول 128 گیگابایتی خود را به 2667 و 3200 مگابیت در ثانیه افزایش دهد تا سیستم های سرور علاوه بر حجم بالای حافظه از سرعت بالاتر نیز بهره مند شوند.

برنامه آینده سامسونگ، توسعه فناوری TSV و بهره گیری از آن در حافظه با پهنای باند بالا (HBM) برای کارت گرافیک است و به زودی شاهد تولید حافظه HBM توسط سامسونگ خواهیم بود. این کمپانی کره ای پیش از این به تولید چیپ ست حافظه گرافیکی GDDR5 می پرداخت و استقبال مناسبی از چیپ های سامسونگ به عمل آمده بود.


ویدیو مرتبط :
تولید دیسک فلاپی با 128 گیگابایت حافظه توسط یک هکر