گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



گشایش دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در اهواز


دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور 31 استان کشور همزمان با جشنواره اقوام ایرانی در محل نمایشگاه بین المللی اهواز گشایش یافت.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه دوازدهمین سالی است که در سطح ملی در خوزستان برگزار می شود و استمرار برگزاری این نمایشگاه نشان از اهمیت و جایگاه بالای این صنعت در خوزستان دارد.

خسرو نشان برپایی این نمایشگاه را یک فرصت مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با صنایع دستی هنرمندان ایرانی دانست و افزود: دیدار از این نمایشگاه یک دوره آموزشی برای شهروندان برای آشنایی هرچه بیشتر با صنایع دستی ساخته هنرمندان ایرانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: ایران بسیار وسیع و پهناور است و در گوشه و کنار آن هنرهای برجسته و فرهنگ غنی به چشم می خورد و نیاز است با برگزاری چنین نمایشگاه هایی همواره در معرفی این هنرهای برجسته تلاش کنیم.

وی بیان کرد: این نمایشگاه نمایانگر ذوق و سلیقه تاریخی مردم ایران است چرا که زیباشناختی خاصی در ذهن هنرمندان ما بخصوص هنرمندان خوزستان وجود دارد و این هنرها محصول سال ها فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم است.

نشان، این نمایشگاه را فرصتی برای ارائه بهترین آثار هنرمندان بومی استان دانست و افزود: صنایع دستی خوزستان همواره در سطح کشور و جهان حرف برای گفتن داشته و این نمایشگاه نیز یک فرصت مناسب برای ارائه این آثار است. امسال برای نخستین بار آثار صنایع دستی 31 استان کشور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده اند که نشانه ذوق و علاقه هنرمندان صاحب نام کشور برای حضور در استان خوزستان می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: امید است در آینده این نمایشگاه را در ابعاد وسیع تر برگزار کرده و همچنان شاهد حضور پرشور هنرمندان برجسته کشور باشیم. وی همچنین به برگزاری جشنواره اقوام ایرانی هم زمان با برپایی نمایشگاه صنایع دستی در اهواز اشاره کرد و گفت: جشنواره اقوام ایرانی در قالب های مختلف همزمان با این نمایشگاه برگزار شده و به این نمایشگاه رنگ و بویی تازه بخشیده است.

نشان یادآور شد: بسیاری از آثار هنرمندان خوزستانی مهر مطلوبیت و مهر اصالت دریافت کرده اند و امید است این موفقیت ها همچنان تداوم یابد.

نمایشگاه صنایع دستی کشور که در 220 غرفه برپا شده تا 25 بهمن ماه از ساعت 16 الی 21 برای بازدید عموم برپاست.

خبرگزاری دنیای سفر


ویدیو مرتبط :
گشایش نمایشگاه تخصصی صنایع کشاورزی