سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عکس کارت هوشمند ملی چرا باید زنده گرفته شود؟


عکس کارت هوشمند ملی چرا باید زنده گرفته شود؟میزان/ مدیر کل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال دلایل اخذ تصویر چهره متقاضیان، بصورت زنده (live) را در روند صدور کارت هوشمند ملی، تشریح کرد.

حمیدرضا یغمایی، مدیر کل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال با بیان این مطلب که رویکرد اصلی سازمان ثبت احوال کشور در طرح مدور صدور کارت هوشمند ملی، در زمینه اخذ تصویر چهره متقاضیان، بصورت زنده (live) است، گفت: اخذ این قلم اطلاعاتی بعنوان یکی از اقلام اطلاعاتی هویتی بیومتریکی شخص بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه به برخی از دلایل لایوبودن تصویر چهره در فرایند ثبت نام کارت هوشمند ملی اشاره کرد و افزود: عکس به روز افراد باید بلافاصله با استانداردهای مورد نظر تطبیق داده شده و سپس ذخیره گردد. از رتوش و دستکاری عکس جلوگیری می‌شود. احتمال جعل و جابجایی عکس از بین می رود. احراز هویت متقاضی به نحو مطلوب تر انجام شده و از تردد اضافی متقاضیان به جهت تهیه عکس جداگانه جلوگیری می شود. هزینه تمام شده برای متقاضی کمتر خواهد بود. همچنین انتقال ویروس و آلودگی‌هایی از این قبیل به سامانه های کارت هوشمند ملی به حداقل می‌رسد.

وی بیان کرد: ضمنا مطالعات تطبیقی درباره کارت هوشمند ملی نشان می دهد، عکس هایی که بعنوان شناسایی هویت اشخاص جمع آوری می شود، بصورت زنده و لایو است.

یغمایی همچنین تشریح کرد: ذکر این نکته مهم و ضروری است که سازمان ثبت احوال کشور با استقرار عکاس یا تیم عکاسی در محل ثبت نام کارت هوشمند ملی هیچ گونه مخالفتی ندارد و اتحادیه‌های محترم عکاسان می توانند در این زمینه با دفاتر اخذ درخواست که شامل دفاتر پست و پیشخوان دولت هستند، مذاکره و در صورت توافق عمل نمایند.

گفتنی است چندی پیش، رئیس اتحادیه عکاسان در گفت و گو با یکی از سایت‌های خبری، اظهار کرد: عکاسی در پیشخوانهای دولت غیر قانونی است.

منوچهر باستانی با بیان اینکه وظیفه تهیه عکس فقط به عهده عکاسان سطح شهر است، اظهارکرد: متاسفانه وقتی مردم در آتلیه ها عکس می گیرند و به این مراکز مراجعه می کنند، بازهم با مخالفت این مراکز روبرو می شوند و از آنها درخواست عکس مجدد می شود.عکسی که در آتلیه انداخته می شود با کیفیت است و عکس در این مراکز کیفیت لازم را ندارد. این کار غیرقانونی است و آنها حق ندارند از مردم بخواهند تا دوباره عکس بگیرند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
اعتراض مردم به هزینه‌های صدور کارت ملی هوشمند