ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



رئیس فدراسیون: رشته وزنه برداری ورزش شناسنامه داری در ایران است


علی مرادی روز دوشنبه در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: رشته وزنه برداری جزو رشته های با سابقه و شناسنامه دار ایران است و مرحوم جعفر سلماسی یكی از وزنه برداران استان آذربایجان غربی به شمار می رود كه نخستین مدال المپیك را برای ایران اسلامی كسب كرده است.
وی اظهار كرد: استان آذربایجان غربی طی 30 ماه اخیر رشد قابل توجهی در سطح كشور داشته و كسب سه مدال جهانی توسط علی میری سرآغازی برای موفقیت های بعدی است.
مرادی گفت: با توجه به بخشنامه مصوب معاونت ریاست جمهوری به فدراسیون ها در امر توجه به ورزش استان های مرزی ما نیز قصد داریم در زمینه توجه به وزنه برداری این استان اقدامات ویژه ای انجام دهیم.
وی افزود: طی چند روز گذشته اردوی تیم ملی عراق در استان ایلام به عنوان یكی از استان های مرزی كشور برگزار شد و در صورتی كه آذربایجان غربی نیز اعلام آمادگی كند، می توانیم برخی اردوهای مشترك بین المللی را در این استان برپا كنیم.
مرادی بیان كرد: این استان آینده درخشانی در رشته وزنه برداری خواهد داشت و حضور جوانان و نوجوانان این استان در اردوهای تیم ملی می تواند رشد و توسعه این رشته را به همراه داشته باشد.
علیرضا رادفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: امسال سرآغاز ورزش استان را با میزبانی مسابقه های قهرمانی كبدی مردان و بانوان جوانان آسیا در شهر ارومیه شروع كرده ایم و در ادامه نیز رویدادهای مهمی در تقویم ورزش استان گنجانده شده است.
وی اظهار كرد: میزبانی اردوی تیم ملی در شهر ارومیه را به فال نیك می گیریم تا موجب افزایش انگیزه ورزشكاران استان برای تلاشی بیشتر و حضور در میادین ملی و بین المللی باشد.
رادفر گفت: ورزش نه تنها به عنوان فعالیت اجتماعی در حوزه قهرمانی و همگانی مطرح است بلكه می تواند به عنوان تنها ابزاری باشد كه به واسطه آن تحكیم روابط و دوستی بین كشورها و ملل مختلف جهان در آن فراهم می شود.
وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی با دارا بودن اقوام و ادیان مختلف پتانسیل بالقوه و فراوانی در رشته های مختلف علمی و ورزشی در اختیار دارد كه می تواند با كمی توجه و رسیدگی به سطوح بالاتری راه یابد.
رادفر نخبه گزینی در رشته های مختلف ورزشی، علمی و هنری را در قالب اجرای طرح استعدادیابی از مدارس و رده های سنی پایه را بسیار مهم و ضروری دانست.
عبدالله چمن گلی مدیر كل ورزش و جوانان استان نیز در این دیدار گفت: رشته وزنه برداری همگام با رشته پرطرفدار كشتی جایگاه خاصی در ایران دارد.
وی اظهار كرد: امید می رود علی میری وزنه بردار ملی پوش این استان با كسب مدال قهرمانی آسیا در ازبكستان سهمیه المپیك ریودوژانیروی برزیل را برای ایران اسلامی كسب كند.
به گزارش ایرنا، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری روز دوشنبه در بدو ورود به شهر ارومیه در گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه حاضر شد و با نثار فاتحه و اهدا شاخه گل به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام كرد.
وی برای دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، استاندار آذربایجان غربی و حضور در مجمع عمومی سالیانه هیات وزنه برداری استان به شهر ارومیه سفر كرده است.
رئیس فدراسیون وزنه برداری همچنین عصر امروز از روند برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان در محل خانه وزنه برداری جهان پهلوان تختی ارومیه بازدید می كند.
این اردوی یك ماهه از 15 فروردین ماه جاری با حضور 12 ورزشكار در ارومیه آغاز شده است و شش وزنه بردار استان نیز در كنار سایر ملی پوشان در حال تمرین هستند.
7126/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه برداری با حضور وزیر ورزش