علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رونمایی از سیستم پیشرفته جمع آوری آلاینده های نفتی دریایی در بندر شهید رجایی


به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی نوفرستی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سیستم جمع آوری مواد نفتی به نام RO KITE توسط شركت دانماركی در بندر شهید رجایی رونمایی شده و آزمایش عملی آن در حوضچه شماره یك بندر در حاشیه دوره آموزشی آشنایی با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا در این بندر انجام شد.
وی بیان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی ایران هم اكنون عضو كنوانسیون بین المللی آمادگی، مقابله و همكاری در برابر آلودگی نفتی OPRC است.
نوفرستی گفت: خلیج فارس به دلیل شرایط خاص زیست محیطی و تردد سالانه 50 هزار كشتی تجاری به ویژه شناورهای نفتكش همواره در معرض بروز معضل آلودگی نفتی قرار دارد و از همین رو آشنایی با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در بندر شهید رجایی، گفت: در این دوره سه روزه كه به همت اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره كل بنادر هرمزگان و با همكاری شركت DESMI دانمارك برگزار شد، 40نفر از نمایندگان بنادر تابعه و شركت های دریایی بخش خصوصی حضور داشتند.
نوفرستی هدف از برگزاری این دوره عملی را آشنایی كاركنان واحدهای دریایی بنادر هرمزگان با آخرین فناوری پاكسازی آلودگی های نفتی دریا و نحوه تعمیر و نگهداری این تجهیزات اعلام كرد.
7198/ 6048 /1596

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رشد ترانزیت پنبه در بندر شهید رجایی