فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب های نامزد دریافت جایزه ادبی واو اعلام شد


فائزه سیدشاکری، دبیر این جایزه، ضمن معرفی نامزدها، اظهار داشت که امسال به دلیل زیاد بودن تعداد آثار چاپ شده در سال 1393، داوری آثار زمان بیشتری گرفت و به همین دلیل آثار متفاوت با تاخیر معرفی شدند.
وی توضیح داد که داوران جایزه، از میان 86 اثر چاپ شده در سال 1393، 10اثر را به عنوان نامزدهای خود برگزیدند که این آثار به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:
. بوی برف / شهلا شهابیان/ انتشارات ققنوس
. روضه نوح / حسن محمودی/ نشرثالث
. سارق چیزهای بی ارزش/ پیام ناصر /نشر مرکز
. سوتیکده ی سعادت، پرشین فامیلز، دات کام/ آذردخت بهرامی/ نشر چشمه
. صفورای مرگ/ مرتضی فخری /ناشر: مولف
. فیل ها/شاهرخ گیوا/ نشرققنوس
. کافورپوش/ عالیه عطایی/ نشرققنوس
. گورچین/ شهره احدیت/انتشارات نگاه
. گهواره ی مردگان/ مهدی بهرامی/ نشر پیدایش
. ملاقات با سوسک/ مرتضی نظری زاده ی کرمانی/ انتشارات هیلا
دبیر جایزه همچنین تاکید کرد که تعداد آثار متفاوت سال 1393، به انتخاب داوران این جایزه، 14 رمان بود که 10 رمان از میان آن ها، به عنوان نامزدهای جایزه انتخاب شدند و با توجه به اینکه هر سال، تمامی آثار متفاوت، میان مخاطبان، به اشتباه جزو نامزدهای جایزه محسوب می شوند، امسال، اسامی تمام آثار متفاوت، پس از معرفی بهترین اثر، اعلام خواهد شد.
شاکری، داوران را به شرح زیر نام برد:
حسین فدوی، فرزانه ناقل، اکبر روزبهانی، صبا جاوید، محمد جعفری، پوپک کفیلی و فائزه سیدشاکری.
وی یادآور شد که بهترین اثر متفاوت، بهترین ناشر اثر متفاوت و اثر شایسته تقدیر نیمه دوم اسفندماه معرفی خواهند شد.
همه ساله جوایز ادبی متعددی در ایران و سراسر جهان برگزار می شود؛ در ایران جوایز ادبی مثلا در مقایسه با فرانسه که در سال 700 جایزه ادبی برگزار می کند، از سابقه و تنوع زیادی برخوردار نیست و بیشتر در نیمه دوم سال و در دهه بزرگداشت انقلاب اسلامی اهدا می شود.
جوایز ادبی به عنوان یک حرکت نوپا چند سالی است که تلاش دارد سمت و سوهای تازه در حوزه ادبیات را کشف و به مخاطبان عرضه کنند؛ این حرکت پسندیده در حوزه ادبیات می تواند ایجاد کننده راه امیدی برای ارتباط هرچه بیشتر دست اندرکاران این حوزه با مخاطبان باشد.
یکی از این جوایز در کشور ما جایزه ادبی واو است که به آثار داستانی متفاوت تعلق می گیرد.
فراهنگ**9362**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ده گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش