نیویورک تایمز: نتانیاهو با گله های ضد ایرانی به آمریکا می‌رود


نتانیاهو در سفر به آمریکا با باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده دیدار خواهد کرد و تحولات برجام و روند اجرایی آن را بررسی می کنند. نمایندگان کنگره آمریکا که از گروه حامیان اسرائیل هستند به طور سنتی این دعوت را از طریق سفارت آمریکا انجام داده اند.

در دیدار نتانیاهو قصد دارد در مورد جمهوری اسلامی ایران و نحوه تعامل غرب با تهران با رئیس جمهور آمریکا گفتگو کنند. گفته می شود فروش تسلیحات و طرح امنیت اسرائیل که از سوی ایالات متحده مطرح شده است نیز در این گفتگو ها مورد بررسی قرار گیرد.

در همین حال نباید از نظر دور داشت که که مسائل اراضی اشغالی و تحولات جدید در کرانه باختری، غزه و آنچه در رام الله در حال رخ دادن است از جمله مواردی است که در دیدار نتانیاهو و اوباما بحث خواهد شد.

سخنگوی جامعه یهودیان شمال آمریکا همچنین گفته است : طرح برجام ایران تصویب شده است و ما بسیار عصبانی هستیم اما چیزی که امروز مهم است امنیت اسرائیل خواهد بود که باید بر روی آن تمرکز کنیم .

ایپک که میلیون ها دلار علیه تصویت برجام در امریکا خرج کرده است اکنون از تصویب و اجرای شدن توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران به شدت ناراحت است و تلاش می کند از هر راهی برای مقابله با آن استفاده کند.

وضعیت در اراضی اشغالی بحرانی است و الجزیره در تازه ترین گزارشش از تیراندازی سربازان یهودی به پیرمرد 72 ساله و قتل وی خبر می دهد ، جامعه بین المللی در حال حاضر انتظار دارد درهای اقتصادی به سوی ایران باز تر و اسرائیل از سوی دیگر محدود تر باشد.


ویدیو مرتبط :
نتانیاهو و جشن غیرانسانی و ضد ایرانی پوریم