سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حزب کارگر خواستار پاسخ گویی کامرون به سووال مطرح در مورد دخالت نظامی انگلیس در سوریه شد


به گزارش ایرنا، یک سخنگوی جرمی کوربین پس از نشست یادشده گفت که اعضای کابینه در سایه با توصیه کوربین برای آزاد گذاشتن نمایندگان پارلمانی حزب کارگر برای دادن رای در مورد پیشنهاد کامرون درخصوص مشارکت انگلیس در حملات هوایی در سوریه، موافقت کردند.
وی افزود: اعضای کابینه در سایه همچنین تصمیم گرفتند که از دیوید کامرون بخواهند از عجله برای شروع جنگ خودداری کرده و دو روز از نشست مجلس عوام را برای گفت وگو در مورد این تصمیم ملی و حیاتی اختصاص دهد.
این سخنگوی جرمی کوربین همچنین گفت: اعضای کابینه در سایه توافق کردند که از کامرون بخواهند به پرسش های پاسخ داده نشده مربوط به بمباران سوریه ازجمله چگونگی تسریع در مذاکرات مربوط به حل وفصل جنگ داخلی سوریه، چه نیروهای زمینی قرار است کنترل مناطق آزادشده از گروه داعش را در دست بگیرند و در مورد راهبرد نظامی دولت انگلیس و بحران آوارگان جواب دهد.
منابع انگلیسی پیشتر گفته بودند که اعضای کابینه در سایه احتمالا در نشست امروز ( دوشنبه ) از کوربین خواهند خواست که اجازه دهد نمایندگان پارلمانی حزب کارگر آزادانه در موردحمایت از طرح پیشنهادی دولت کامرون برای دخالت نظامی در سوریه، رأی دهند.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر روز یکشنبه گذشته در گفت وگو با 'بی بی سی' بار دیگر مخالفت خودش را با گسترش حملات هوایی انگلیس در سوریه اعلام و تصریح کرد که این حملات نه تنها مشکلات را رفع نمی کند بلکه شرایط را از این که هست بدتر خواهد کرد.
رهبر حزب کارگر همچنین در این گفت وگو تصریح کرد که او تنها تصمیم می گیرد که آیا نمایندگان حزبش برای رأی دادن به پیشنهاد دولت کامرون برای گسترش حملات هوایی در سوریه، آزادانه می توانند رأی بدهند یا نه .
وی از نمایندگان پارلمانی حزب کارگر خواست که به نظرات اعضای کارگر که از نظراتش در مخالفت با حملات یادشده حمایت کرده اند، گوش فرا دهند.
براساس نتایج نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، سه چهارم اعضای حزب کارگر مخالف مشارکت انگلیس در حملات هوایی در سوریه هستند.
در این نظرسنجی که به درخواست حزب کارگر صورت گرفته است، 107 هزار و 875 نفر شرکت داشته اند که 64 هزار و 771 نفرشان از اعضای دائمی این حزب بوده اند.
براساس نتایج این نظرسنجی، از هر یک هزار و 900 شرکت کننده در این نظرسنجی، 75 درصدشان مخالف اقدام نظامی بوده اند و تنها 13 درصد آنها با این حمله موافقت داشته اند . ضمن اینکه یازده درصدشان گفته اند که هنوز تصمیم نگرفته اند.
''لن مک کلاسکی' دبیر کل 'یونایت ' بزرگ ترین اتحادیه کارگری انگلیس در اظهاراتی ضمن مخالفت صریح با طرح دیوید کامرون برای گسترش حملات هوایی این کشور در سوریه که احتمال می رود این هفته در پارلمان این کشور مطرح شود، تصریح کرده است که نمایندگان حزب کارگر نبایستی بار دیگر این حزب را به داخل یک 'جنگ نامشروع و غیرعقلانی ' بکشانند.
'لن مک کلاسکی ' افزود: نمایندگانی که درصدد استفاده از مساله سوریه برای شروع یک کودتا علیه کوربین هستند 'در حال بازی کردن با آتش ' هستند چراکه اقدام آنها بدون رضایت اعضای حزب کارگر صورت می گیرد.
دیوید کامرون پیش ازاین روشن ساخته است تا زمانی که نتواند حمایت کامل پارلمان انگلیس را به دست آورد، درخواستش برای گسترش حملات هوایی این کشور در سوریه، به رأی نمایندگان نخواهد گذاشت.
در حال حاضر نخست وزیر انگلیس برای گسترش حملات هوایی این کشور علیه داعش در سوریه به دلیل اکثریت ضعیف حزب محافظه کار در مجلس عوام ، به حمایت نمایندگان حزب کارگر نیاز دارد.
در تابستان سال 2013 میلادی نیز تلاش دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای جلب نظر پارلمان جهت آغاز حمله نظامی به مواضع دولت سوریه با مخالفت حزب کارگر شکست خورد. بااین حال، دولت کامرون در حال حاضر در تلاش برای عملی کردن طرح خود برای انجام حملات هوایی به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه است.
کامرون به صراحت اعلام کرده است که برای کسب موافقت پارلمان درباره حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه تلاش خواهد کرد.
اروپام**4**1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دخالت نظامی عربستان و ترکیه در سوریه