سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشکیل دبیرخانه مشترک سه اتاق تهدید جدی برای تعاون است


عبدالله بهرامی طی یادداشت ارسالی برای خبرگزاری تسنیم  نوشت: بخش تعاون یکی از سه بخش اقتصادی کشور است که برای آن سهمی برابر 25 درصد از اقتصاد را تعین و هدف گذاری نموده اند  و طبق قانون وظائف و تکالیف خاصی را بر عهده دارد .

با توجه به زمزمه هایی که تحت عنوان تشکیل دبیر خانه مشترک سه اتاق ( تعاون ، بازرگانی ، اصناف ) شنیده می شود ، به نظر می رسد که هیأت رئیسه اتاق تعاون یا به خواب رفته و یا خود را به خواب زده ، زیرا طبق شنیده ها قرار شده که کلیه درخواست‌ها و توافق هایی که در این دبیر خانه تصویب می‌شود به عنوان خواسته بخش غیر دولتی منعکس و مطالبه گردد ، بطور واضح و قاطع می توان پیش بینی کرد که اگر دولت در بخش واگذاری‌ها و یا حمایت‌ها اقدامی به نام بخش غیر دولتی انجام دهد یقیناً بخش خصوصی که از لحاظ لابی گری و زیر ساخت‌ها آماده تر است می تواند کل پروژه ها را ببلعد و بخش تعاون با توجه به اعتقاد و سلامتی که در  روح خود دارد از مزایایی در نظر گرفته شده بی نصیب می ماند .

روٌسای سه اتاق می توانند با هم هماهنگ  و در تعامل باشند اما تشکیل چنین دبیر خانه ای با اهداف پیش رو برای بخش تعاون یک تهدید جدی بوده و باعث تضعیف بیش از پیش بخش تعاون خواهد شد. بخش تعاون به عنوان یکی از سه رکن اقتصادی کشور دارای قانون خاص و سهم مشخص می باشد و ضروری است هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران به جای  دنباله روی در چنین خط مشی هایی به فکر مطالبات بخش تعاون از دولت باشند  و انتظار داریم اتاق تعاون ایران به راحتی این رکن اقتصادی کشور را بر باد ندهد و زمینه انزوا  بیشتر بخش را با دست خود مهیا ننمایند .

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و لهستان تا پایان سال