سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پوتین: اقدامات غرب؛ منطقه خاورمیانه را به هرج و مرج کشانده است/مجازات روسیه به تحریم خرید گوجه فرنگی و خیار ترکیه محدود نمی شود


«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه ؛ کشورهای غربی به رهبری آمریکا را متهم کرد که با اقدامات خود منطقه خاورمیانه را به هرج و مرج کشانده اند.

پوتین امروز (پنجشنبه) در سخنرانی سالانه خود در مجلس فدرال این کشور که از شبکه های سراسری روسیه از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه بطور مستقیم پخش می شد، افزود: کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و لیبی به هرج و مرج کشانده شده و می دانیم چه کسانی این اقدامات را انجام داده اند.

رییس جمهوری روسیه، آمریکا و متحدانش را متهم کرد که برای سرنگونی حکومت های نامطلوب و سیاست های مخالف خود به کشورهای منطقه تهاجم نظامی کرده و وضعیت خاورمیانه را ناامن و بی ثبات کرده اند.

وی پدیده تروریسم را ناشی از اقدامات و سیاست های نادرست غرب و آمریکا در منطقه خواند و افزود: این اقدامات بستر مساعد برای افراط گرایی و تروریسم بوجود آورد که امنیت منطقه و کل جهان را تهدید می کند.

پوتین با بیان این که روسیه از مدتها پیش در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد، اظهار داشت: روسیه برای برقراری عدالت و برابری در عرصه بین المللی تلاش می کند.

وی افزود: روسیه در گذشته بارها هدف حمله تروریست ها قرار گرفته و در این راه هزاران قربانی داده است و هیچگاه این قربانیان خود را از یاد نخواهد برد.

رییس جمهوری روسیه گفت: 10 سال طول کشید تا بتوانیم کمر تروریست ها را بشکنیم اما هنوز هم با باقیمانده های تروریست ها در قالب باندهای زیرزمینی مبارزه می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک کشور نمی تواند به تنهایی با تروریسم مبارزه کند به ویژه در شرایط کنونی که گروه های تروریستی از برخی کشورها کمک مالی می گیرند و مرزهای بعضی از کشورها هم شفاف است و آزادانه از طریق آن می شود تردد کرد.

پوتین با بیان این که برای روسیه فعالیت تروریست ها در سوریه خطر ویژه ای دارد، اظهار داشت: شمار زیادی از جنگجویان در سوریه از روسیه عازم شده اند و اگر به پیروزی برسند به کشور خود بازگشته و برای ما دردسرساز می شوند. باید آنها را در مناطق دور از روسیه نابود کنیم.

وی با اشاره به موفقیت های نظامی نیروهای روسی در اجرای عملیات ضد تروریستی در سوریه خاطرنشان کرد: ارتش و نیروی هوایی و دریایی روسیه در عملیات ضدتروریستی در سوریه کارایی خود را نشان داد و قدرت سلاح روسی نمایان شد.

پوتین گفت: روسیه در مبارزه با تروریسم با احساس مسئولیت رفتار می کند. به یاد داریم که خودداری از مبارزه به موقع با نازیسم در آلمان در سالهای پیش از جنگ دوم جهانی منجر به قربانی شدن ده ها میلیون نفر شد.

وی ادامه داد: باید کشورهای جهان در مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کرده و در ائتلاف گسترده ضدتروریستی مشارکت و از این راه بر پیکر گروه های تروریستی ضربات مهلک وارد کنند.رییس جمهوری روسیه گفت: همه کشورها باید بدون استثنا با تروریسم مبارزه کنند و به تروریست ها پناه نداده و به آنها هیچ گونه کمکی نکنند.

وی همچنین از سیاست ها و اقدامات دولت ترکیه که با برخی گروه های تروریستی از جمله داعش در سوریه همکاری کرده و از آنها نفت قاچاق خریداری می کند ؛ انتقاد کرد.

وی با بیان این که مقامهای ترکیه فکر نکنند مجازات روسیه به تحریم خرید گوجه فرنگی و خیار از این کشور محدود خواهد شد، افزود: اقدامات روسیه در مورد ترکیه فقط به عرصه های اقتصادی محدود نخواهد شد و در آینده بارها به آنکارا یادآوری خواهد شد.

رییس جمهوری روسیه گفت: می دانیم چه کسی در ترکیه از تروریست ها و تبهکاران نفت مسروقه از میادین نفتی سوریه را خریداری می کند. تروریست ها بخش قابل توجهی از درآمد حاصله از قاچاق نفت را در جریان اعمال تروریستی برای کشتار شهروندان ما و فرانسه و کشورهای دیگر به کار می گیرند.

سخنان امروز پوتین که در سالن «افتخارات نظامی» کاخ کرملین بیان شد دوازدهمین پیام سالانه وی در 15سال حکومت وی بود و در آن حدود یکهزار نفر از سران و نمایندگان مجلس دوما و شورای فدراسیون و دولت و روسای نهادهای حکومتی و رهبران مذاهب سنتی روسیه حضور داشتند.


ویدیو مرتبط :
جنگ«گوجه فرنگی»، پاسخ تحریم های روسیه!