سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شهردار دزفول: خسارت ناشی از طغیان رودخانه دز سنگین است


محمدرضا كرمی نژاد صبح پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش دبی رودخانه دز موجب زیر آب رفتن بوستان ساحلی علی كله در پایین دست سد تنظیمی شده لذا امكانات تفریحی و رفاهی این بوستان تخریب شده و یا شدت جریان آب آنها را با خود برده است.
وی ادامه داد:‌علاوه بر امكانات تفریحی و رفاهی شهرداری دزفول، امكانات بخش خصوصی در ساحل رودخانه دز در بوستان علی كله نیز آسیب كلی دیده و بعضا تخریب شده اند.
شهردار دزفول گفت: بوستانهای رعنا، ولی عصر و نیز بخشی از بوستان دولت نیز به زیر آب رفته و امكانات تفریحی و رفاهی آنها آسیب دیده است.
وی همچنین از خسارت وارده به جاده ساحلی دزفول ناشی از طغیان رودخانه دز خبر داد و افزود: جاده ساحلی بر روی خودروها بسته شده است.
كرمی نژاد خسارت وارده به زیرساختهای شهری، امكانات تفریحی رفاهی، بوستانهای ساحلی و نیز پل شناور دزفول ناشی از طغیان رودخانه دز را بسیار سنگین توصیف و بیان كرد:‌ با توجه به شدت جریان آب رودخانه امكان بررسی دقیق خسارات فعلا وجود ندارد.
وی گفت:‌ تمام امكانات شهرداری دزفول برای كمك به حادثه دیدگان ناشی از طغیان رودخانه دز و جلوگیری از خسارت بیشتر به تاسیسات شهری بسیج و وارد عمل شده اند.
شهردار دزفول افزود: پیش بینی افزایش دبی رودخانه دز تا 1200 مترمكعب برثانیه شده بود اما دبی این رودخانه تا 4500 مترمكعب برثانیه در حال افزایش است لذا احتمال خسارت بیشتر می رود.
دریاچه سد دز كه در سالهای خشكسالی حجم آب آن كاهش یافته بود از نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه سرریز شده است.
آب سرریز شده از ارتفاع 352 متری تاج این سد به سمت مناطق پایین دست و شهر دزفول در جریان است.
تعدادی از روستاهای پایین دست رودخانه دز در محاصره سیلاب ناشی از طغیان این رودخانه قرار گرفته اند كه در حال تخلیه می باشند.
6068/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دز خروشان رودخانه دزفول