گوناگون/ کبوترانی که با کوله پشتی های خود آلودگی هوا را رصد می کنند


گوناگون/ کبوترانی که با کوله پشتی های خود آلودگی هوا را رصد می کنند  دیجیاتو/ در گذشته از کبوتران برای ارسال و دریافت نامه استفاده می کردند اما در دنیای مدرن امروز که تمامی پیغام ها در لحظه به دست مخاطب می رسند، ماموریت های جالب تری برای این پرنده های کوچک و زیبا در نظر گرفته شده که یکی از جالب ترین هایشان، ردیابی میزان آلودگی هوا در کلان شهرهاست.
در این راستا باید بگوئیم شرکت تحقیقاتی Plume Labs که بیشتر تمرکز خود را روی مشکلات محیط زیست قرار داده و همچنین آژانس بازاریابی DigitasLBi نوعی جلیقه برای پرنده های مورد بحث تهیه نموده اند که درون آن سنسورهایی برای اندازه گیری میزان دی اکسید نیتروژن و سطح ازون جای داده شده است.
در حال حاضر فقط 10 کبوتر برای این ماموریت آموزش دیده اند و بنابراین، میزان اطلاعاتی که گردآوری می نمایند بسیار اندک است. اما ایده کاری آنها بسیار ارزشمند محسوب می گردد زیرا می توانند میزان گازهای سمی موجود در هوایی که انسان ها تنفس می نمایند را برآورد نموده و نهادهای مربوطه تمهیداتی برای کاهش آنها بیندیشند.
موسسه یاد شده برای ردیابی پرنده ها میکروسایتی راه اندازی نموده که با مراجعه به آن می توانید پیشرفت کاری این کبوتران را مشاهده نمائید.
این پروژه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و یکی از اهدافش نیز جلب کردن توجه فعالان محیط زیست به مانیتور کننده های پوشیدنی نمایش آلودگی هواست که توسط Plume Labs ساخته شده اند. به این ترتیب، شاید دور از واقعیت نباشد که بگوئیم «کبوتران نگهبان هوا» بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند تا کمک رسانی به وضعیت نابسامان هوا در شهرهای بزرگ. اما در هر صورت در هوا پرواز می کنند و ماموریت زیستی خود را نیز انجام می دهند.






با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: دیجیاتو


ویدیو مرتبط :
کوله پشتی مدرسه