سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قاضی انگلیسی: احتمال دست داشتن پوتین در قتل «لیتویننکو» در لندن / کامرون: این گزارش نگران‌کننده است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قاضی انگلیسی رئیس‌جمهور روسیه را به صدور دستور قتل یکی از مخالفان کاخ کرملین در لندن متهم کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، یک قاضی انگلیسی گفته است «ولادیمیر پوتین» احتمالا برنامه سرویس امنیتی روسیه را برای قتل «الکساندر لیتویننکو» عامل اطلاعاتی سابق این کشور را تایید کرده باشد.

آسوشیتدپرس در ادامه مدعی شد، «لیتویننکو» که صراحتا از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتقاد می‌کرد، بعد از آنکه چای مخلوط به پلوتونیوم 210 نوشید، مسموم و سپس کشته شد. وی در سال 2000 بعد از برهم خوردن رابطه‌اش با پوتین و حلقه داخلی دولت روسیه، از این کشور به انگلیس گریخته بود.

 

۱۵:۰۰ - سخنگوی «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان گفت کامرون گزارش «لیتویننکو» را بسیار نگران کننده دانست و گفت این روشی نیست که یک حکومت باید رفتار کند. همچنین «ترزا می» وزیر کشور انگلستان این گزارش را عمیقا شوک برانگیز نامید. خانم می ادامه داد مشارکت روسیه در قتل «لیتویننکو» تعجب برانگیز نیست.

۱۴:۰۰ - در عکس‌العملی به انتشار گزارش قاضی انگلیسی درباره دست داشتن «ولادیمیر پوتینن رئیس جمهور روسیه در قتل یک عامل اطلاعاتی این کشور در لندن، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه انگیزه انتشار این گزارش را با انگیزه سیاسی، مغرضانه و فاقد شفافیت خواند.

وزارت کشور انگلستان خواستار اقدام فورری علیه مسکو درباره این پرونده شد. برخی منابع دولت انگلیس اعلام کردند این اقدامات صورت گرفته و دارایی های کسانی که مرتبط به این قتل هستند بلوکه شده و برای این افراد ممنوعیت آمد و شد به انگلیس در نظر گرفته شده است.

۱۳:۳۰- پلیس انگلیس «دیتری کووتن» و «اندری لوگووی» را به دلیل ارتکاب قتلی که از سوی کرملین حمایت شده بود، دستگیر کرد اما هر دو نفر این اتهام را رد کردند. این پرونده به تیره شدن روابط انگلیس و روسیه منجر شد.

۱۳:۰۰ - «رابرت اوون» که قاضی انگلیسی است، روز پنج شنبه (امروز) در یک گزارش طولانی گفت که وی مطمئن است به «لیتویننکو» در یکی از هتل‌های شهر لندن در ماه نوامبر سال 2006 چای آغشته به دوز کشنده‌ای از پلوتونیوم 210 خورانده شده است.

این قاضی انگلیسی گفت احتمال قوی وجود دارد که سرویس جاسوسی روسیه هدایت عملیات این قتل را بر عهده داشته است که احتمالا چنین عملیاتی توسط پوتین تایید شده است.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/QOKLV5


ویدیو مرتبط :
پوتین: آمریکا در قتل قذافی دست داشته است