سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مارک زاکربرگ 99 درصد از سهام فیس‌بوک خود را به موسسه خیریه خواهد بخشید


zuckerberg-chan-married

به‌تازگی، مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک اعلام کرده است که در حدود 99 درصد از سهام خود را به ارزش 45 میلیارد دلار به سازمان خیریه واگذار خواهد کرد. زاکربرگ، این خبر را به‌صورت نامه‌ای به دختر تازه متولد شده‌اش یعنی Max اعلام کرده است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

این نامه که در بلاگ رسمی فیس‌بوک منتشر شده است، نشان می‌دهد که مبلغ فوق در اختیار موسسه Chan Zuckerberg که طرحی حاصل از همکاری زاکربرگ و همسر وی یعنی چان است، قرار خواهد گرفت. در این نامه، آمده است:« به‌منظور پیشبرد پتانسیل انسانی و ترویج برابری برای تمامی فرزندان نسل بعد،[این سهام واگذار می‌شود].»

اولویت ابتدایی ما تمرکز برروی یادگیری شخصی، درمان، ارتباط مردم با یک‌دیگر و ایجاد جوامع قوی است.

ما حدوداً 99 درصد از سهام فیس‌بوک‌مان را – به‌ ارزش 45 میلیارد دلار – در طول زندگی خود، اهدا می‌کنیم که در پیشبرد این ماموریت موثر خواهد بود. [ما] می‌دانیم که این مقدار، در مقایسه با تمامی منابع و استعدادهایی است که برای رفع این مشکلات تلاش می‌کنند؛ بسیار اندک خواهد بود.

به‌منظور ابهام شک و تردید در پرداخت این مبلغ، زاکربرگ ناچار است تا قرارداد رسمی را امضا نماید که از پرداخت‌ 45 میلیارد دلار به موسسه Chan Zuckerberg به‌صورت حتمی، حکایت دارد.

علاوه بر این فرم و اعلام‌رسمی زاکربرگ برای پرداخت 99 درصد از سهام خود در فیس‌بوک، حداکثر مبلغ پرداختی در هرسال در سه‌سال آینده، سالیانه 1 میلیارد دلار خواهد بود.

زاکربرگ، این کار را با ایده‌گرفتن از اقدام بنیاد بیل و ملیندا گیتس با وقف 44.3 میلیارد دلار برای رسیدگی به مسائل مشابه مانند فقر، تبعیض و پیشرفت بشری انجام داده است. البته این بودجه 45 میلیارد دلاری احتمالاً در پیشبرد این اهداف، موثر واقع خواهد شد. با این‌حال، زمان تنها می‌تواند موفقیت یا عدم موفقیت این ایده را مشخص نماید.

neowin

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
گفتگویی با موسس فیس بوک(مارک زاکربرگ)