علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آماده‌باش مدیریت شهری برای روز طبیعت


مجتبی عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هر ساله ستادی برای برگزاری روز طبیعت برگزار می‌شود، گفت: این ستاد امسال در بوستان یاس فاطمی که سال گذشته در همین روز به بهره‌برداری رسید مستقر است و تمامی نیروهای پیمانکاری، نیروهای رفت و روب و جمع‌آوری پسماند خشک در بوستان‌ها و فضای سبز پایتخت حضور دارند.

وی ادامه داد: توزیع نایلکس برای جمع‌آوری پسماند، آموزش به خانواده‌های تهرانی در جهت جداسازی پسماند خشک و تجهیز برخی از بوستان‌های جنگی به اجاق‌های چوبی ایمن برای تهیه کباب و گذاشتن هیزم در کنار این اجاق‌ها، نصب سرویس‌های پرتال بهداشتی در بوستان‌ها و فضاهای سبزی که کمبود سرویس بهداشتی دارند از دیگر اقداماتی است که برای این روز انجام شده است.

هدیه به خانواده‌های تهرانی در ازای تحویل ماهی قرمز

عبداللهی همچنین با اشاره به پیش‌بینی اماکنی برای جمع‌آوری ماهی‌های قرمز در روز طبیعت گفت: شهروندانی که در این روز ماهی‌های قرمز خود را تحویل دهند در ازای آن یک عکس پوستری به آنها تحویل می‌دهیم، همچنین هدایایی به آنها داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۲۱ نقطه از پارک‌های جنگلی و بوستان‌های فرامنطقه‌ای شعب میادین میوه و تره‌بار پیش‌بینی شده که در آن میوه‌جاتی که بیشتر در این روز مورد استفاده قرار می‌گیرد و صیفی‌جاتی مانند کاهو و خیار و نوشیدنی‌ و آب معدنی عرضه خواهد شد.

عبداللهی اضافه کرد: بطری‌های آب معدنی ۱.۵ لیتری به قیمت ۶۵۰ تومان به فروش می‌رسد که در روزی که بطری توسط شهروندان برگردانده شود ۲۵۰ تومان نیز به آنها برگردانده می‌شود. همچنین نیروهای حفاظتی و انتظامی در سطح بوستان‌های شهر ایمنی شهروندان را تامین خواهند کرد.

وی با اشاره به احتمال بارندگی در روز ۱۳ فروردین گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم احتیاط‌های لازم را در مسیر رودخانه‌هایی مانند کن به عمل آورند تا تعطیلات نوروز به سلامت و خوشی به پایان برسد.

آماده‌باش آتش‌نشانی در روز طبیعت

معاون شهردار تهران همچنین از آماده‌باش ۱۲۱ ایستگاه آتش‌نشانی در روز طبیعت خبر داد و گفت: در ۱۷۴ نقطه از بوستان‌های جنگلی و فرامنطقه‌ای نیز تیم‌های آتش‌نشانی و خودروهای سنگین و سبک آتش‌نشانی مستقر شده است. همچنین ۶۰۰ نیروی آتش‌نشانی نیز به صورت فوق‌العاده آماده خدمات‌رسانی در صورت حوادث احتمالی هستند. در این روز ۶۰ دستگاه موتور آتش‌نشانی نیز در بوستان‌ها مستقر هستند.

به گفته عبداللهی، در ۱۲۰ پارک جنگلی و فرامنطقه‌ای به صورت نمادین نماز جماعت برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
مدیریت تغییر مدیریت توسعه مدیریت شهری مدیریت کارآفرینی مدیریت مشارکتی مدیریت ریس