سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاه نزدیک/ بررسی گوشی هواوی Honor 7


نگاه نزدیک/ بررسی گوشی هواوی Honor 7مجله سخت افزار/ اگر چه Honor یک نام تجاری برای هوآوی است ولی این محصولات فاقد هر گونه نشانی از این شرکت هستند و به نوعی این گوشی های هوشمند به طور مستقل و تنها با نام تجاری آنر به بازار ارائه می شوند. این یک اتفاق جدید نیست و در نقاط مختلف دنیا می توان این چنین جداسازی هایی را از سوی شرکت ها مشاهده کرد. گاهی لازم است برای محصولاتی که از هر لحاظ ممتاز هستند، ارزش بیشتری قائل شد. این ارزش گذاری ممکن است با انتخاب برندی جدا برای این محصولات انجام گیرد. بهترین مثالی که می توان در این زمینه زد، جدا سازی محصولات لوکس شرکت تویوتا و انتخاب برندی با نام لکسوس برای این محصولات است. محصولات آنر چه در بخش طراحی و کیفیت ساخت و چه در بخش سخت افزاری، یه پله بالاتر از دیگر محصولات هوآوی قرار دارند. این ویژگی ها دقیقا همان چیزی است که در محصول جدی این شرکت یعنی Honor 7 دیده می شود. پس با ما همراه باشید با بررسی این محصول تازه از راه رسیده.

ساختار
با بازکردن جعبه آبی رنگ، این محصول را بیرون می آوریم. رنگ محصول مورد بررسی سفید است و در نمای روبرو جذاب به نظر می رسد. رنگ های موجود برای این محصول شامل سفید/ پشت نقره ای، طلایی/ پشت طلایی و مشکی/ پشت خاکستری هستند. زمانی که گوشی را در دست می گیرید به سرعت حس استحکام در شما شکل می گیرد و این حسی است که در بیشتر گوشی های موجود در بازار وجود ندارد و باید از طراحان برای ایجاد این حس تشکر کرد. این جنس بدنه برای محصولی با ابعاد 8.5×71.9×143.2 میلی متر باعث شده است تا وزن کلی دستگاه کمی زیاد باشد و با 157 گرم وزن، احساس سنگین بودن را در کاربر به وجود آورد. در نمای روبرو هیچ دکمه مکانیکی دیده نمی شود و طراحان تمام تلاش خود را کرده اند تا این نما از شلوغی به دور باشد که تا حدودی موفق شده اند (تصویر 1).

حتی دکمه های ناوبری که معمولا در زیر صفحه نمایش قرار می گیرند، در این محصول به داخل صفحه نمایش مهاجرت کرده اند. قاب دور صفحه نمایش در ابعاد مناسبی ساخته شده است و باعث شده است تا نسبت صفحه نمایش به بدنه، در این محصول برابر 72.4 درصد باشد که در بین رقیبان عدد خوبی محسوب می شود. در این قسمت شلوغ ترین مکان را باید بالای صفحه نمایش دانست. جایی که سنسورها، دوربین، اسپیکر، چراغ اعلانات و فلاش جای خوش کرده اند و می توان یکی از جذابیت های این محصول را در این قسمت جستجو کرد (تصویر 2).

شیشه استفاده شده در جلو دستگاه کمی به سمت داخل عقب نشینی کرده است که این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که شما برای گوشی هوشمند خود از محافظ صفحه نمایش استفاده کنید. فریم دور گوشی با قاب پشت به صورت یک پارچه طراحی شده و دیگر خبری از باز شدن پشت گوشی توسط کاربر نیست. این فریم که از جنس فلز ضد خش است می تواند در کنار زیبایی ایجاد شده، محافظ بسیار خوبی در برابر ضربه باشد. برش ها و خط شانه تشکیل شده در این فریم بر جذابیت آن افزوده است و این زوایای تشکیل شده به همراه انحناء در چهار گوشه دستگاه باعث می شود تا این محصول به خوبی در دست جای گیرد. تمام دکمه های فیزیکی در این فریم جای گرفته اند که می توان در سمت راست فریم به دکمه های کنترل حجم صدا و دکمه پاور (تصویر 3)

و در بالا میکروفون، جک 3.5 میلی متری صدا و گیرنده IR را دید (تصویر 4).

همچنین در سمت چپ فریم فلزی در پوشی قرار گرفته است که با در آوردن آن محلی برای جای گذاری سیم کارت و کارت حافظه در نظر گرفته شده است (تصویر 5).

این سینی دو مکان دارد که اولی میزبان سیم کارت های میکرو است و دومی میزبان سیم کارت های نانو یا کارت حافظه است، یعنی یا کاربر می تواند از دو سیم کارت استفاده کند و قید کارت حافظه را بزند و یا از کارت حافظه استفاده کند و قید سیم کارت دوم را بزند. البته این ترفندی است برای حداکثر استفاده از فضای موجود، ولی ممکن است این ترفند باب میل بسیاری از کاربران نباشد. در زیر این در پوش دکمه ای قرار دارد که به گفته هوآوی این دکمه هوشمند است. این هوشمند بودن بر این اساس است که کاربر می تواند فرامینی را برای آن تعریف کند و در سریع ترین حالت به مکان های تعریف شده دسترسی پیدا کند. در زمانی که با عملکرد این دکمه آشنا می شوید، پی می برید که چرا هوآوی این نام را برایش انتخاب کرده است. هنگامی که به تنظیمات می روید و گزینه Smart Key را لمس می کنید متوجه می شوید که در 3 حالت می توانید این دکمه را برنامه ریزی کنید. حالت اول با یک بار فشردن کلید، حالت دوم با 2 بار فشردن کلید و حالت سوم با نگاه داشتن کلید می شود دستورات را اجرا کرد. در این 3 حالت کاربر می تواند بین گزینه های ثبت تصویر، ضبط صدا، چراغ قوه و اسکرین شات یکی را انتخاب کند و یا با انتخاب گزینه open app در نوار بالا، تمام نرم افزارهای نصب شده را برای این کار در دسترس داشته باشد. شما می توانید در زمان قفل بودن گوشی هم برخی از این دستورات را اجرا کنید. تمام دکمه های قرار گرفته شده در فریم دور گوشی از عملکرد خوبی برخوردار هستند و نوع ساختار آن ها با پوشش فلزی گوشی کاملا هماهنگ است. در قسمت پایین فریم فلزی پورت microUSB به همراه 2 جایگاه قرار گرفته اند که با 7 حفره در سمت چپ و راست اسپیکر و میکروفون دستگاه را شامل می شوند (تصویر 6).

در اولین برخورد به نظر می رسد که Honor 7 از 2 اسپیکر استریو بهره می برد ولی با پخش موسیقی یا ملودی زنگ متوجه می شوید که تنها از جایگاه سمت چپ صدا خارج می شود. میکروفون استفاده شده در این گوشی هوشمند قابلیت حذف نویز و کاهش سر و صداهای اضافه را در محیط اطراف دارد. زمانی که گوشی را بر می گردانید با ساختاری تقریبا یک دست از فلز روبرو می شوید. در این قسمت 2 بخش جدا در بالا و پایین، نواری شبیه فلز را تشکیل داده اند که طرح به کار رفته در آنها با پوشش اصلی متفاوت است (تصویر 7).

چرا گفتیم شبیه فلز؟ در نگاه اول پشت گوشی را تمام فلز می بینید ولی با کمی دقت و ضربه زدن بروی آن متوجه می شوید که این دو نوار از پلاستیک فشرده ساخته شده اند که کیفیت ساخت بالای آن این اشتباه را در هر کاربری به وجود می آورد که پوشش کاملا فلزی است. البته این نکته را باید یاد آور شویم که این 2 نوار پلاستیکی به دلیل آنتن دهی مناسب به این روش ساخته شده اند زیرا اگر از پوشش یک دست فلز برای این قسمت استفاده می کردند، شاید برای جایگذاری آنتن ها متهم به کپی برداری از برخی از محصولات می شدند. پشت این محصول بر خلاف چهره روبرو آن، بسیار جذاب و به دور از سادگی طراحی شده است. همانطور که گقته شد این پوشش فلزی از خط و خش در امان است و می تواند طول عمر بالای محصول را تضمین کند .در لبه های این قاب فلزی شاهد انحنایی هستیم که برای خوش دست بودن محصول آن را این طور در نظر گرفته اند. دوربین بزرگ مجموعه به طرز نا خوشایندی از بدنه بیرون آمده است که در بسیاری ازمحصولات این بیرون زدگی با شیب کمی روبرو است و می تواند از نظر بصری چشم و ذهن کاربر را برای این طراحی توجیه می کند، ولی در Honor 7 این برآمدگی یک باره بوده و آنگاه دوربین را با چسب روی بدنه نگاه داشته اند!. خوشبختانه فریم دور لنز دوربین به رنگ مشکی است که بر زیبایی این قسمت به طور مؤثری افزوده است. در کنار این دوربین فلاش دو گانه ای قرار گرفته است که با 2 سطح کلوین مختلف سعی بر عکس برداری بهتر در نور کم را دارد. در زیر دوربین اسکن اثر انگشت قرار گرفته است. شاید با خود بگویید که این مکان برای اسکن اثر انگشت مناسب نیست اما حقیقت امر این است که در زمانی که گوشی در دستتان قرار دارد متوجه می شوید که به شکل راحت تری می توان با این اسکنر ارتباط برقرار کرد (تصویر 8).

شما زمانی که گوشی را در دست دارید بیشتر انگشتانتان در پشت گوشی قرار دارد و می توانید سریع تر این عمل را انجام دهید. هرچند این مزیت تنها در زمانی است که گوشی در دست قرار دارد و هنگامی که گوشی را در سطحی قرار داده اید، این اسکنر کاملا غیر قابل استفاده می شود و نمی توان از آن استفاده کرد. این اسکنر به شکل مربع است و از سطح عملیاتی بیشتری بر خوردار است، به خصوص اگر بدانید که این ویژگی تنها برای باز کردن قفل گوشی استفاده نمی شود و استفاده های دیگری هم دارد. زمانی که کاربر انگشت خود را از بالا به پایین بکشد، نوار اعلانات ظاهر می شود، اگر یک بار این اسکنر را لمس کنید عملیات بازگشت به عقب در نرم افزار ها رخ می دهد، چنانچه انگشت خود را بروی آن نگاه دارید صفحه خانه نمایش داده می شود، قسمت کنترل برنامه ها با کشیدن انگشت از پایین به بالا در این اسکنر رخ می دهد، در زمان عکسبرداری می توانید با آن عکس را ثبت کنید و یا زنگ تماس و زنگ هشدار را با آن کنترل کنید. هرچند این ویژگی های احتیاج به عادت دارد و در صورت عادت کردن می توانید به سرعت عمل بیشتری کارهایتان را انجام دهید. کاربر می تواند تا 5 اثر انگشت را برای دستگاه تعریف کند هر چند که انگشت اشاره برای این محصول مناسب تر به نظر می رسد. عملکرد اسکنر اثر انگشت در این محصول بسیار سریع است و محصولات ممتازی همچون iPhone 6S و NOTE 5 در سرعت باز کردن قفل، توان رقابت با این محصول را ندارند!. در وسط قاب پشت، نشان آنر به روش برش لیزری فلز، ظاهری جالب را به این بخش هدیه داده است (تصویر 9). درکل طراحی این محصول مناسب است و انتظارات کاربر را از یک محصول با کیفیت به خوبی پاسخ می دهد.

سخت افزار
هوآوی هم به جمع شرکت های تولیدکننده تراشه پیوسته است و در محصولات خود از آنها استفاده می کند. چه چیزی برای یک شرکت بهتر از این است که محصولاتش را با تراشه های ساخت خود روانه بازار کند. پردازنده استفاده شده در این محصول HiSilicon Kirin 935 است که خود هوآوی زحمت ساخت آن را کشیده است. این پردازنده 64 بیتی از 8 هسته تشکیل شده است که 4 هسته آن را Cortex-A53 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز / حداقل 1017 مگاهرتز و 4 هسته دیگر را Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز / حداقل 403 مگاهرتز تشکیل داده است. این پردازنده براساس معماری 28 نانومتری ساخته شده است و می تواند از خود عملکرد مناسبی را نشان دهد. پردازش کارهای گرافیکی هم برعهده پردازنده گرافیکی Mali-T628 است. حافظه رم در نظر گرفته شده برای این محصول 3 گیگابایت از نوع LPDDR3 است که می تواند برای اجراء بی نقص نرم افزارها کافی باشد. هوآوی برای فرزند خود 2 ظرفیت داخلی را در نظر گرفته است که این 2 ظرفیت شامل مدل های 16 گیگابایتی و 64 گیگابایتی است. مدل مورد بررسی از نوع 16 گیگابایتی بود که حافظه قابل دسترسی آن تنها 10.46 گیگابایت بود که با این مقدار بهتر است کاربر قید سیم کارت دوم را بزند و از کارت حافظه جانبی استفاده کند. پشتیبانی از شبکه بی سیم با استاندارد 802.11 a/b/g/n/ac و دو باند پرسرعت به همراه شبکه های ارتباطی 2G، 3G و 4G می تواند خیال کاربر را از سرعت بالای ارتباطات راحت کند. همچنین از دیگر ویژگی های این محصول می توان به وجود بلوتوث نسخه 4.1، GPS و رادیو FM اشاره کرد. باتری استفاده شده در Honor 7 از ظرفیت 3100 میلی آمپر بهره می برد که برای این محصول کاملا مناسب است. این باتری می تواند در حالت 3G و آماده به کار 650 ساعت دستگاه را سرپا نگاه دارد و در حالت مکالمه با 8 ساعت و 20 دقیقه کاربر خود را در این امر یاری رساند. این باتری توسط کاربر قابلیت تعویض را ندارد و در صورت بروز مشکل باید به مکانهای خدماتی برای این موضوع مراجعه کنید. همچنین این دستگاه از شارژ سریع پشتیبانی می کند و می توان با تهیه یک شارژر مناسب این گزینه را فعال کرد. در تست هایی که انجام شد این گوشی توانست نتایج مناسبی را کسب کند که این موضوع برای نرم افزار بنچمارک AnTuTu این محصول را یک پله پایین تر از note 4 قرار داد و می توان به عنوان یک گوشی با قدرت مناسب به آن اعتماد کرد.

صفحه نمایش و صدا
استفاده از صفحه نمایش 5.2 اینچ با دقت 1080×1920 پیکسل این محصول را در رده مناسبی در این قسمت قرار می دهد. پنل یاد شده از نوع IPS-NEO LCD است و می تواند 424 پیکسل را در هر اینچ نمایش دهد. این تراکم پیکسل شاید نسبت به رزولوشن گفته شده بالا نباشد اما برای کاربر کافی به نظر می رسد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند درجه حرارت رنگی برابر با 7600 کلوین را دارد و آن طور که مشخص است با صفحه نمایشی سرد طرف هستیم که تمایل زیادی به نشان دادن رنگ آبی دارد. زاویه دید در این پنل مناسب است و از زوایای مختلف هم می توان رنگ ها را کامل دید که این موضوع برای تماشای فیلم و وب گردی بسیار مهم است. از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش می توان به حداکثر روشنایی 436 کاندل بر متر مربع، کنتراست خوب 1611.1 و گاما 2.14 اشاره کرد. در قسمت تنظیمات، کاربر می تواند حرارت رنگ را به صورت دستی تنظیم کند تا با مشکل سرد نشان دادن صفحه نمایش روبرو نباشد. برای محافظت از صفحه نمایش، هوآوی ازCorning Gorilla Glass 3 استفاده کرده است. در بخش صدا با وجود یک اسپیکر، صدای پخش شده از وضوح و قدرت مناسبی برخوردار بود و با تستی که انجام شد توانستیم به عدد 83 دسی بل دست یابیم که عدد قابل ملاحظه ای است. نرم افزار ارائه شده برای موسیقی از رابط کاربری جذابی سود می برد ولی برای موسیقی دوستان تنظیمات خاصی را ارائه نمی دهد.

دوربین
هوآوی برای فرزند خود از یک دوربین 20 مگاپیکسل استفاده کرده است که محصول شرکت سونی است. این دوربین با دریچه دیافراگم 2.0 انتظار می رود عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد. بهره مندی از فلاش دوگانه می تواند در نور کم عکس های مناسبی را از سوژه ثبت کند. همچنین لنز دوربین به لطف استفاده از پوشش یاقوت کبود در برابر خط و خش محفوظ است. از توانایی های این دوربین می توان به فوکوس خودکار، تشخیص چهره، پاناروما، تصویر آهسته، HDR و فوکوس انتخابی بعد از عکس برداری اشاره کرد. دوربین ثانویه در این گوشی هوشمند 8 مگاپیکسل است که می تواند به همراه فلاش قرار گرفته در جلو گوشی، سلفی های خوبی را حتی در نور کم ثبت کرد . این فلاش تنها در هنگام فشردن شاتر فعال نمی شود بلکه در زمان انتخاب گزینه، فلاش روشن است تا زمانی که اقدام به خاموش کردن آن کنید. رابط کاربری نرم افزار دوربین را می توان یکی از ناامیدکننده ترین نرم افزار های دوربین دانست!. با وجود دوربینی قدرتمند وجود این نرم افزار کار کاربران حرفه ای را با مشکل روبرو می کند (تصویر 10).

تنظیمات دستی در محیط این نرم افزار گنجانده نشده و برای تغییر گزینه هایی مانند ISO، White balance و Image adjustment باید از داخل تنظیمات این تغییرات را انجام دهید. سرعت ثبت تصویر در این محصول بسیار خوب است و می توان در کسری از ثانیه اقدام به این کار کرد. در تصاویر ثبت شده توسط این دوربین شاهد عکس های مناسب از نظر کنتراست، اشباع رنگ و حفظ سایه ها بودیم که با این وجود می توان نمره قبولی را به آن داد ولی اگر به همراه این دوربین خوب نرم افزاری مناسب استفاده می شد، شاهد خلق تصاویر بسیار بهتری از این دوربین بودیم (تصویر 11).

فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 1080 پیکسل و با سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می شود که همانند بسیاری از گوشی های موجود در بازار است ولی فیلم های گرفته شده از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند و می توان نگاه قابل قبولی بر آن داشت. همچنین وجود فیلم برداری صحنه آهسته در رزولوشن 720 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه امکان پذیر است و می توان در کنار این گزینه ها با فعال کردن HDR فیلم های پویاتری را به ثبت رساند.

نرم افزار و رابط کاربری
در Honor 7 اندروید آبنبات چوبی 5.0.2 دیده می شود که بهتر بود هوآوی برای این محصول از سیستم عامل بروزتری استفاده کند. استفاده از رابط کاربری جدید هوآوی که ویژگی های بصری مناسبی را در خود جای داده است، می تواند لذت کار کردن با گوشی را بیشتر کند. همچنین وجود شخصی سازی های خوب و پوسته های عالی، زیبا سازی این محصول را به کاری راحت تبدیل کرده است. از مزیت های این رابط کاربری می توان به ساده بودن محیط، عملکردی روان و زیبا بودن آن اشاره کرد. در این محیط می توان به سرعت موارد مورد نظر را پیدا کرد و به آن ها دسترسی داشت. در قسمت نوار اعلانات با بروزرسانی مفیدی روبرو هستیم. در این قسمت با وجود 2 بخش می توان اعلانات شخصی و تنظیمات سریع را جدا از هم مشاهده کرد که این مزیت با بیشتر شدن اعلانات در این نوار بهتر درک می شود (تصویر 12).

یکی دیگر از ویژگی های نرم افزاری این محصول، گزینه کار با یک دست است. در این ویژگی شما با کشیدن دکمه های ناوبری به چپ یا راست این گزینه را فعال می کنید و با کوچک شدن تصویر می توانید به راحتی با یک دست با گوشی هوشمندتان کار کنید. در قسمت دکمه های ناوبری با زدن دکمه سمت راست می توانید نرم افزار های در حال اجرا را مشاهده کنید و با کشیدن پایین صفحه به بالا، تمام نرم افزار ها را ببندید. همچنین با نگاه داشتن دکمه وسط و رها کردن آن در وسط صفحه، جستجو گر گوگل فعال شده و می توانید با این روش به سرعت به آن دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

رقبا
Lenovo VIBE Shot: از مزایای این گوشی هوشمند می توان به صفحه نمایش بسیار خوب، کیفیت ساخت بالا، فلاش 3 گانه، عملکرد بسیار خوب دوربین و رابط کاربری ساده و روان اشاره کرد. معایب محصول لنوو شامل فیلم برداری ضعیف و عمر کم باتری است.

ASUS ZenFone Selfie: صفحه نمایش بزرگ، دوربین ثانویه قدرتمند، رابط کاربری عالی وکیفیت ساخت خوب را می توان از مزیت های این محصول بر شمرد و معایب آن شامل دوربین اصلی معمولی، سخت افزار ضعیف به نسبت رقبا و نبود خدمات پس از فروش است.

مزایا:
کیفیت ساخت بالا- دوربین خوب- عملکرد عالی اسکن اثر انگشت- طول عمر باتری مناسب- رابط کاربری روان- دکمه هوشمند- صدایی واضح و شفاف- فلاش در جلو گوشی
معایب:
نرم افزار ناامیدکننده دوربین- بیرون بودن لنز دوربین



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مجله سخت افزار


ویدیو مرتبط :
بررسی گوشی هواوی honor 4x