علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تصاويري جالب از اشک زير ميکروسکوپ


باشگاه خبرنگاران/ تصاويري جالب از اشک زير ميکروسکوپ موريس ميکرس تنوع زيباي اشک‌ها را در زير ميکروسکوپ به نمايش گذاشته است و ثابت کرده است که همه اشک‌ها يکسان نيستند.اين عکاس هلندي دوستانش را جمع کرده و از آن‌ها خواسته هر کدام به هر روشي که دوست دارند اشک خود را درآورند. دوستانش هم از خورد کردن پياز گرفته تا خوردن فلفل تند و از روي احساسات اشک خود را درآوردند.

سپس ميکرس هر قطره اشک آ‌ن‌ها را زير ميکروسکوپ قرار داده است و آن‌ها را با اسلايد از هم متراکم کرده است و نتيجه آن نگاهي شگفت به ساختار علمي اشک مي‌باشد. سه نوع اصلي اشک وجود دارد: اصلي، رفلکس و روان‌شناختي.

اشک‌هاي اصلي چشم را نرم و ليز نگه مي‌دارند. اشک‌هاي رفلکس توسط محرک‌ها مثل يک حساسيت ايجاد مي‌شوند و اشک‌هاي روان‌ شناختي که شايد مهم‌ترين نوع آن‌ها باشند با احساسات عميق مرتبط هستند مثل زماني که با تماشاي يک فيلم غمگين گريه مي‌کنيد.

همگي آنها از موادي همچون چربي‌ها، پادتن‌ها و آنزيم‌هايي که در آب شور معلق هستند، تشکيل شده است. تصاوير ميکرس تمايزي آشکار بين انواع اشک ‌را آشکارمي‌کند. اشکي که از بريدن پياز ايجاد شده است متفاوت از اشکي است که از روي خنده يا گريه به وجود آمده است.

ترتيب کريستالي آن‌ها داراي الگوها و تراکم متفاوتي است. اما علارغم اساس آن‌ها هر تصوير داراي جزئيات خيلي ريزي است که عناصر طبيعت همانند برگ‌هاي سوزني کاج، قطرات برف و برگ‌هاي درختان را آشکار مي‌کند. اين شباهت‌هاي جالب يادآور ارتباط بي‌نهايت ما با کره زمين است.


ویدیو مرتبط :
روش جالب مقابله با گاز اشک آور توسط معترضان ترکیه ای