فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دعوت جنتی از وزیران کشورهای اسلامی


خبرگزاری ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وزیران کشورهای اسلامی در اجلاس (OIC) دعوت کرد که از شهر مقدس مشهد که براساس تصمیم آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی اسلام در سال 2017 انتخاب شده است، دیدن کنند.

علی جنتی در نهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو همکاری اسلامی ( OIC) در مسقط گفت: جمهوری اسلامی ایران، گام‌های بزرگی در دفاع از کشور فلسطین و هویت اسلامی قدس شریف، نشر تعالیم قرآن کریم و سنت نبوی برداشته است. جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب همواره در جهت تحقق، نزدیکی و وحدت جوامع و کشورهای اسلامی تلاش کرده است. بدون شک مهمترین اهداف وزرای کشورهای اسلامی در این اجلاس تحقق همکاری، ترغیب، تعامل فرهنگی و اندیشه درحفاظت از وحدت و همبستگی پیشرفت و توسعه جهان اسلام و تحقق این فرمان الهی است.

او ادامه داد: دشمنان اسلام همواره سعی در ایجاد تفرقه به دنبال اشاعه خرافات و عقب ماندگی و تعصب‌های کور فرقه‌ای - قبیله‌ای و خشونت‌ جوامع اسلامی داشته‌اند. همکاری بین کشورهای اسلامی در این برهه نه تنها یک گزینه، بلکه یک ضرورت به شمار می‌رود. جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند که نباید فقط به صادر کردن بیانیه‌ها و اعلام موضع‌ها از طرف سازمان همکاری اسلامی بسنده شود، بلکه باید همه تواناهایی و امکانات خود را درجهت برداشتن گام‌های عملی مهم و تحقق همکاری‌ها در این زمینه‌ها به کار گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به همین جهت جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ترغیب میان مذاهب اسلامی و گفت‌وگو میان ادیان، تمدن‌ها و فرهنگ‌ها به حمایت از حقوق مظلومان و مقابله با خشونت تروریسم و جریانات تررویستی و تکفیری بوده است و قدرت و توانایی خود را برای محکوم کردن اندیشه‌های مخالف با اسلام به کار گرفته است.

جنتی بیان کرد: می‌خواهم دو مطلب را که نقش بسیاری در وحدت جهان اسلام دارد، مورد تاکید قرار دهم. یکی کنفرانس عظیم حج که فرصتی است مهم و استراتژیک برای جهان اسلام. جمهوری اسلامی ایران همواره بر این امر تاکید نموده که باید از این فرصت در جهت تحقق وحدت اسلامی و اهمیت دادن به مسائل امت اسلامی استفاده کرد. متاسفانه در موسم حج شاهد دو حادثه دردناک بودیم که به قربانی شدن هزاران تن از حجاج خانه خدا ختم شد. ضرورت دارد اداره امور حج و تامین امکانات رفاهی حجاج به شیوه‌های نوین و با مدیریت صحیح انجام شود و مسئولان ذی ربط در امور حج باید به مسئولیت خود در حفاظت از حرمت مهمانان رحمان و حفظ جان آنها عمل کند.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از مساله فلسطین و آزادی قدس شریف حمایت کرده است. بزرگداشت روز جهانی قدس و برگزاری‌ کنفرانس و سمینارهای مختلف در این زمینه و برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین المللی و حمایت کامل از مقاومت و انتفاضه با به کارگیری از وسایل و امکانات از سیاست‌های منطقه های جهان اسلام به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، صبح روز دوشنبه 11 آبان ماه نهمین اجلاس وزرای کشورهای اسلامی (OIC) در مسقط آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این اجلاس مشروح برنامه‌های کاری تصویب و جدول زمان بندی دبیرخانه کنفرانس برای بررسی پیش نویس‌های قطعنامه و بیانیه تشکیل شد.

در این مراسم تویجری نیز درباره تصویب استراتژی فرهنگی جهان اسلام و استراتژی‌های فرعی و تخصصی سخن گفت.

او تلاش‌های آی سیسکو در زمینه گفت‌وگو در تنوع فرهنگی و رد کردن اندیشه‌ای که به بدنامی مسلمانان و اسلام منتهی شده را مورد بررسی قرار دادو همچنین تلاش‌های آی سیسکو در چارچوب برنامه‌های پایتخت‌های فرهنگی اسلامی، تصویب استراتژی کاری، عملی و راهبردی در حوزه روابط فرهنگی اسلامی در جهان خارج از اسلام، تلاش‌های این اجلاس درباره توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان اسلام و همچنین طرح اجرایی پیشنهادی عربستان درباره گفت‌گوی بین اتباع ادیان و فرهنگ‌ها را مطرح کرد.

همچنین در این اجلاس تلاش‌های آی سیسکو برای اعلامیه اسلامی حقوق فرهنگی مطرح و در نهایت درباره عناوین طرح عمل پیشنهادی در زمینه نقش میانجی‌گری در جهان اسلام گفت‌وگو شد.

عصر امروز میزگردی با عنوان «تقویت میانجی گری فرهنگی در جهان اسلام» برگزار شد که وزیران فرهنگ کشورهای مختلف درباره این موضوع به گفت‌وگو پرداختند و گزارش‌های ملی اعضا در چارچوب استراتژی فرهنگی جهان اسلام در منطقه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

قرار است سه‌شنبه 12 آبانماه مرکز فرهنگی شهر «نزوا» که پایتخت فرهنگی اسلامی است افتتاح و درباره نقش پایتخت‌های فرهنگی در توسعه روابط فرهنگی گفت‌وگو شود.


ویدیو مرتبط :
نشست وزیران اقتصاد کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه