سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یك پزشك سونوگرافی پاسخگوی جمعیت زیاد شهرستان خاش نیست


دكتر رضا كرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پزشك پر تلاش درخاش در لحظات مختلف شبانه روز 150 نفر بیشتر و كمتر را ویزیت می كند و یك پزشك نمی تواند به تنهایی علاوه بر حضور در كلینیك در اورژانس بیمارستان نیز بیماران را معاینه كند.
وی با بیان اینكه از شهرهای خاش، سراوان و سیب و سوران بیماران زیادی به بیمارستان امام خمینی (ره) خاش مراجعه می كنند، اظهار داشت: جمعیت زیاد مراجعان سبب می شود كه پزشك نتواند بهترین خدمات را به بیماران و نیازمندان ارائه دهد.
رئیس بیمارستان خاش ادامه داد: بالای 70 درصد از مراجعان بخش سونوگرافی در این مركز درمانی بانوانی هستند كه برای تشخیص جنسیت فرزندان خود با پزشك ملاقات دارند و بدین سبب وقت زیادی از بیماران و فرصت واقعی خدمت پزشك را به هدر می دهند.
دكتر كرد اظهار داشت: مراجعه كنندگان در لحظات پایانی شب و بامداد روز بعد در مقابل كلینیك به صف می نشینند و طبق عادت و برنامه خود نسبت به جمع آوری دفترچه ها اقدام و آنها را تحویل كاربر می دهند و از این طریق شمار كثیری از افراد نیازمند و ساكنان نقاط روستایی و دور دست از دریافت خدمات باز می مانند.
وی گفت:حجم بالای مراجعان به بیمارستان و كلینیك تخصصی را بیماران سونوگرافی تشكیل می دهند كه برای پیگیری و رفع كمبود پزشك، تسهیلاتی را به این افراد پیشنهاد دادیم اما این متخصصان از آمدن به خاش استقبال نمی كنند.
وی گفت: پیشنهاد می شود تحصیل كنندگان و متخصصان بومی خاش به شهر خود بازگردند و به همشهریان خود خدمت رسانی كنند.
دكتر كرد گفت:حداقل چهار متخصص سونگرافی برای خاش نیاز است كه برای حل این موضوع با حمایت دولت سهمیه ای از دانشگاه علوم پزشكی زاهدان اخذ شده كه امیدواریم پزشكان برای حضور در خاش تصمیم بگیرند.
وی فعال كردن بخش سونوگرافی در مطب های خصوصی و نیز درمانگاه تامین اجتماعی را از خواسته های به حق مردم خاش عنوان كرد.
روزانه صدها نفر برای درمان خود به بیمارستان امام خمینی (ره) خاش مراجعه می كنند كه با توجه به موقعیت این شهرستان در مسیر كریدور محور توسعه شرق كشور و حجم بالای سوانح جاده ای و افزایش جمعیتی آن نیاز به ایجاد و راه اندازی یك بیمارستان جدید و نیز فعالیت بیمارستان تامین اجتماعی ضروری است.
خاش در 185 كیلومتری جنوب زاهدان مركز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
8005 /6081/7310

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گفتگوی یك كازرونی با پزشك یك شبكه ماهواره‌ای لهجه