بخشایش: منشاء خشونت سیاست‌های غرب است


یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپا تاکید کرد که سیاست‌های غرب منشاء اصلی خشونت است.

احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه دین اسلام تنها دینی است که مدیریت یک کشور را بر عهده دارد طبیعی است سر و صداها در خاورمیانه، ماجرای فلسطین و بحث داعش و تحرکات تروریستی در فرانسه و بلژیک حساسیت جوانان کشورهای اروپایی را نسبت به این موضوع جلب می کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر نامه حتی فقط بخشی از جامعه جهانی را مخاطب خود قرار دهد کفایت می کند افزود: رهبری می‌خواستند در این نامه بگویند که غربی‌ها نمی توانند از اسلام سوءاستفاده کنند. جهان غرب علاقه به ترویج اسلام هراسی دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ در حال حاضر سه نوع اسلام وجود دارد. یکی اسلام شیعی که ساحت فردی و سیاسی را پوشش می‌دهد و در کشور ما وجود دارد. دیگری اسلام لیبرال یا سکولار که ترکیه آن را دنبال می‌کند و سومی اسلام گزینشی و تفکیری است که سعودی‌ها و وهابی‌ها به دنبال آن هستند و به این معناست که آن‌ها باید 9 سانت ریش داشته باشند اما اگر بازار مصرف‌شان دست یهود باشد اشکالی ندارد.

بخشایش ادامه داد: با توجه به اینکه 35 سال از انقلاب اسلامی و مدیریت تشیع بر کشور می گذرد بخشی از اهل سنت تحریک شده‌اند و تحرکاتی تحت عنوان القاعده، تکفیری‌ها و داعش به وجود می‌آید. در همین حال غربی‌ها نیز سیاست‌های دوگانه‌ای را دنبال می‌کنند که در عراق و سوریه و یا فلسطین و اسراییل با هم متفاوت است. آن‌ها تروریسم را به خوب و بد تقسیم می‌کنند و گاهی همین سیاست غربی‌ها باعث می‌شود جوانان غربی دست به تحرکاتی بزنند.

وی با بیان اینکه دنیای غرب به دنبال رشد اسلام هراسی است افزود: رهبری در این نامه می خواهند به جوانانی که از طریق ترور قرار است با اسلام آشنا شوند بگویند که این اسلام واقعی نیست بلکه اسلام دین حیات و یک دین رحمانی است. درواقع اسلام دین ترور نیست و برداشت سلفی‌ها و وهابی‌ها از اسلام نه تنها به اسلام ربطی ندارد بلکه به سیاست های غربی مرتبط است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان سیاست غربی‌ها را منشاء اصلی خشونت عنوان و خاطرنشان کرد: شاید اجازه ندهند این پیام به همه جوامع غربی برسد اما کسانی هم هستند که این پیام را دریافت و آن را نشر می‌دهند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تسلط معیارهای دوگانه بر سیاست غرب، ریشه های خشونت