سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استعداد دانش آموزان در بدو ورود به دوره متوسطه شناسایی شوند


اسماعیل جبارزاده روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: دانش آموزانی که به رشته های مهندسی علاقمند هستند باید تحصیلات خود را در هنرستان ها بگذرانند.
وی با تاکید بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مراکز آموزشی و دانشگاهی با بازار کار و صنعت، اظهار کرد: فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای باید امکان اشتغال و جذب بیشتر از افراد دیگر را در بازار کار داشته باشند.
جبارزاده با بیان اینکه بکارگیری نیروی انسانی در شغل های فنی و حرفه ای در اولویت است، خاطر نشان کرد: رشته های تحصیلی مراکز آموزشی و دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار باشد و بر این اساس برای سند تدبیر و توسعه استان باید نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های مختلف تربیت شود.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: بر این اساس پیوست نیروی انسانی برای سند تدبیر و توسعه نیاز استان است.
جبارزاده با اشاره به عملکرد ضعیف دولت قبل در پشتوانه سازی و توسعه علوم رشته های مختلف در استان ها اظهار کرد: با نفت 120 دلاری نتوانستند تجهیزات فنی و حرفه ای آموزش و پرورش را به روز کنند و نیروی انسانی لازم را تربیت کنند.
وی خاطر نشان کرد: 99 درصد بودجه آموزش و پرورش جاری و تنها یک درصد سایر فصول را شامل می شود بر این اساس با این وضع بودجه انجام کارهای عمرانی و تجهیز، کار دشواری است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای بازسازی و تامین بودجه لازم به منظور تجهیز مدارس فنی و حرفه ای و هنرستان های استان، یکی از مدارس تبریز را که کاربرد لازم را برای آموزش از دست داده را به فروش می رسانیم.
وی افزود: بودجه آموزش و پرورش ملی است و در استان هیچ گونه دخل و تصرفی را نمی توانیم انجام دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مذاکره با سازمان بسیج مستضعفان در خصوص ریشه کنی بی سوادی در استان خبر داد و افزود: نرخ باسوادی در آذربایجان شرقی 82 درصد است که این در شان استان فرهنگی ما نیست و بر این اساس سازمان بسیج مستضعفان کشور برای ارتقای نرخ باسوادی و ریشه کنی بی سوادی اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: خوشبختانه در استان کودکان 6 تا 7 سال محروم از تحصیل نداریم و این موضوع را برای سنین بالا نیز باید محقق کنیم.
تشکیل کارگروه آموزش های فنی و حرفه ای استان، پیوست نیروی انسانی برای سند تدبیر و توسعه، اولویت برای بازسازی و نوسازی مدارس فنی و حرفه ای و هنرستان ها از جمله مصوبات اصلی نشست شورای آموزش و پرورش استان با موضوع ارتقای سطح کمی و کیفی هنرستان ها و رشته های فنی و حرفه ای استان است.
3093/6183

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کلاس بندی دانش آموزان تجزیه و تحلیل نمرات مدارس متوسطه