سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بلژیک؛ نخستین کشور اروپایی که مهاجران عراقی را بازگرداند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه آر تی بی اف، تئو فرانکن وزیر مهاجرت بلژیک تاکید کرد: یک فروند هواپیما با 111 مهاجر عراقی که به صورت داوطلبانه تصمیم گرفتند تا از انتظار برای دریافت پناهندگی در بلژیک منصرف شوند، امروز دوشنبه از بروکسل به سوی بغداد پرواز کرده است.

بلژیک اکنون نخستین کشور اتحادیه اروپاست که مهاجران عراقی را به کشورشان بازگردانده است. وزیر مهاجرت بلژیک در عین حال گفت: این یک بازگشت داوطلبانه است نه یک اخراج. افراد می خواستند بلژیک را ترک کنند بنابر این ما این روند را برای انها تسهیل کردیم.

مقام های دولت بلژیک عراقی ها را پناهنده ارزیابی نمی کنند و آنها را مهاجران اقتصادی می دانند. اکثر مهاجرانی که وارد بلژیک می شوند از عراق و بیشتر آنها اهل بغداد هستند. اکثر آنها نیز مردانی هستند که بین 25 تا 45 سال سن دارند.

این بدترین بحران آوارگان و مهاجران خارجی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.این اقدام بلژیک در شرایطی است که وزیر کشور نیز فنلاند تاکید کرد این کشور قصد دارد 20 هزار نفر از پناهجویانی را که قصد پناهندگی در فنلاند دارند، اخراج کند.

پایوی نرگ وزیر کشور فنلاند تصریح کرد: فنلاند قصد دارد 20 هزار نفر از 32 هزار پناهجویی را که در سال 2015 میلادی وارد این کشور شده اند، اخراج کند.

پیش از این آندرس یگمن وزیر کشور سوئد نیز گفته بود: مقام های این کشور قصد دارند تا بیش از 80 هزار مهاجر را که نتوانسته اند شرایط پناهندگی را کسب کنند، از سوئد اخراج کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بررسی تاریخچه هدفمندسازی یارانه ها در کشور بلژیک