علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رسالت نسل سوم دانشگاه ها از نگاه رییس دانشگاه امیرکبیر


رسالت نسل سوم دانشگاه ها از نگاه رییس دانشگاه امیرکبیرایرنا/ دکتر سیداحمد معتمدی در نشست بررسی فرصت ها و چالش های صنایع دریایی افزود:دانشگاه ها باید در جهت حل مشکل صنعت گام بردارند.
وی اضافه کرد : رویکرد ما حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم در بخش صنایع دریایی است و تاکید داریم که فعالیت دانشکده این دانشگاه در شهر بندرعباس در خدمت این صنعت باشد.
معتمدی یاد آور شد :دانشگاه صنعتی امیرکبیر اولین دانشگاه کشور بود که اقدام به راه اندازی دانشکده مهندسی کشتی سازی کرد.
وی افزود: دانشکده کشتی سازی این دانشگاه در سال 65 راه اندازی شد که ابتدا تنها به موضوع کشتی سازی می پرداخت اما اکنون این دانشکده تبدیل به پردیس دانشگاهی شده است و بسیاری از رشته های مرتبط با حوزه مهندسی دریا را دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دانشکده در شهر بندرعباس راه اندازی شده است که هدف از راه اندازی این دانشکده در کنار دریا این است که فارغ التحصیلان آن بتوانند در مشاغل مرتبط با این حوزه فعالیت کنند.
معتمدی با بیان اینکه دانشکده کشتی سازی این دانشگاه ارتباط خوبی با صنایع دارد، گفت: باید دیگر دانشکده های دانشگاه نیز این روند را دنبال کنند.
وی اضافه کرد: در دانشکده کشتی سازی این دانشگاه آموزش های تخصصی مورد نیاز داخل کشور را دنبال می کنیم و در این راستا با دانشگاه های مهم و معتبر دنیا قراردادهای مختلفی منعقد کرده ایم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این دانشگاه باید بتوانیم مشکلات صنایع دریایی و کشتی سازی را رفع کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد : دانشکده پردیس بندرعباس را به عنوان پارک فناوری و صنایع کشتیرانی دنبال می کنیم تا اجرای طرح های ملی بزرگ در صنایع دریایی را پیگیری کند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
رسالت دانشگاه