سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخستین فیلم سینمایی با توجه به ساختار برنامه درسی ریاضی دبستان تولید شد


وحید گلستان رئیس گروه تولید فیلم آموزشی دفتر تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص نمایش فیلم «تُتُل و راز صندوقچه» اظهار داشت: فیلم «تُتُل و راز صندوقچه»، یک فیلم سینمایی و آموزشی است و به نوعی اولین فیلم سینمایی بر اساس برنامه درسی ریاضی مقطع ابتدایی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: فضای فیلم داستانی و فانتزی بوده و شیوه آموزشی آن غیرمستقیم است و هدف اصلی‌اش بالا بردن سطح انگیزش دانش‌آموزان به محتواهای آموزشی و در نهایت ایجاد امر آموزش است.

گلستان افزود: مزیت این فیلم این است که از ابتدا فیلمنامه آن با همکاری مؤلفان کتاب‌های درسی و برنامه درس ریاضی نوشته شده است و سعی شده به روند آموزشی کودکان کمک کند و چون قرار بود فیلم در سینما اکران شود، این نگاه قدری بازتر شد و صرفاً برای یک پایه تحصیلی تولید نشده است و تقریباً تمام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و ابتدایی تا پایه ششم می‌توانند از این فیلم بهره آموزشی ببرند.

رئیس گروه تولید فیلم آموزشی دفتر تکنولوژی آموزشی یادآور شد: زمان فیلم 77 دقیقه است و اکران رسمی فیلم از 30 دی ماه در سینماها آغاز شده است؛ صبح‌ها اکران برای دانش‌آموزان بوده که بلیت آن نیم‌بهاست و به دلیل اینکه آموزش و پرورش از ابتدا به عنوان سرمایه‌گذار در کنار بنیاد سینمایی فارابی بوده است، الان نیز تمام قد ایستاده تا این فیلم توسط دانش‌آموزان دیده شود.

وی با بیان اینکه این فیلم در همه سینماهای کشور به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: در حال حاضر در تهران نمایش فیلم را شروع کرده‌ایم و در این هفته حدود 8 استان به مجموعه سالن‌های نمایش‌دهنده اضافه می‌شود و این روند ادامه پیدا می‌کند تا فیلم به همه شهرها رسانده شود.

گلستان تصریح کرد: این فیلم با مشارکت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و بنیاد سینمایی فارابی و همکاری مؤسسه سینما مدرسه تولید شده است و بنده به عنوان کارگردان و نویسنده فیلم هستم که منصور غلامی در امر نویسندگی با بنده همکاری داشته است.

رئیس گروه تولید فیلم آموزشی دفتر تکنولوژی آموزشی با اشاره به نقش‌های بازیگران فیلم گفت: مهران احمدی نقش گرگ‌خان، بهاره افشاری نقش روباه، نادر سلیمانی نقش لاک‌پشت، حدیث فولادوند نقش حبه‌انگور (بز مادر)، حسن معجونی نقش پدربزرگ بزها، نفیسه روشن نقش منگول‌دخت یا معلم مدرسه و امیر غفارمنش نقش گراز را ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد:‌ رضا فیض‌نوروزی نقش بز پیر کلیددار، علی ابوالحسنی نقش دایی منگول و غزل ذوالفقاری نقش تُتُل را بازی می‌کند.

گلستان در پاسخ به این پرسش که «آیا محتوای فیلم بحث آموزش ریاضی است؟»، افزود: در فحوای فیلم این طور است؛ اساساً این فیلم یک فیلم داستانی فانتزی است که در شیوه ارتباطی خود به طور طبقه‌بندی شده و منظم، اهداف برنامه درسی را مد نظر قرار داده است و عرصه‌های «خود»، «طبیعت» و «خلق» که سه عنصر مهم برنامه درسی است در این فیلم به آن پرداخته‌ شده است .

وی خاطر نشان کرد: فیلم سینمایی برای کودکان زیاد ساخته شده است اما با این ساختار که به برنامه درسی نگاه داشته باشد، اولین فیلم است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/8IJ5Y5


ویدیو مرتبط :
درس اصول مدیریت آموزشی نظریه های برنامه درسی رابطه استراتژی و ساختار داده و م