ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



شهروندان آستارایی از مزار تا مزار را پیاده روی کردند


به گزارش خبرنگار ایرنا جمع کثیری از ورزشکاران و ورزش دوستان شرکت کننده در این همایش فرهنگی و ورزشی پس از نثار فاتحه به ارواح طیبه شهدا در محل گلزار شهدای آستارا مسیر یک کیلومتری تا مزار پنج شهید گمنام آستارا را طی کردند.
شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی نظیر در جستجوی سلامت پیاده باید رفت و شهروند سالم ، شهر سالم مسیر مورد نظر پیاده روی را طی کردند.
عکس های نصب شده شهدا در مسیر پیاده روی یاد و خاطره آن قهرمانان همیشه پیروز نظام اسلامی را در اذهان شرکت کنندگان تداعی می کرد.
فرق عمده ای که پیاده روی امروز با پیاده روی های خانوادگی دیگر داشت، حضور چشمگیر رزمندگان و خانواده های شاهد و ایثارگر در آن بود که با دیدن عکس های فرزندان و هم رزمان خود در مسیر پیاده روی به یاد آخرین وداع می افتادند و زیر لب زمزمه یا حسین (ع) سر می دادند.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا در آیین اختتامیه این همایش گفت: همایش پیاده روی از مزار تا مزار با همکاری واحد تربیت بدنی سپاه ، اداره ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی شهرستان آستارا برگزار شد.
سرهنگ محمدعلی علیزاده قدم برداشتن در راه شهدا را خالص ترین و بی ریاترین حرکت خواند و افزود: هرکس در راستای رضایت خداوند قدمی را به منظور اعتلای فرهنگ شهادت در این نظام مقدس بردارد، نزد باریتعالی جایگاه و منزلت ویژه ای دارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر آنچه که آسایش و آبادانی را به کشور پر افتخارمان هدیه داده، همان رشادت های فراموش ناشدنی جوانان غیور و با اخلاص در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: این برنامه های فرهنگی ورزشی، حداقل ترین اقداماتی است که در برابر رشادت ها و جان فشانی های شهدا می توانیم انجام دهیم.
رییس هیات ورزش های همگانی آستارا نیز در ادامه این همایش ورزشی بیان کرد: با ماشینی شدن زندگی جوامع ، احتیاج انسان به ورزش بیش از پیش ملموس و مشهود است.
داوود دوستدار با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه ای پویا همه باید به سمت ورزش سوق پیدا کنند، افزود: پدیدار شدن روحیه نشاط جمعی در ورزش های همگانی نظیر پیاده روی خانوادگی زمینه های لازم برای تحرک و تلاش بیشتر برای پیشرفت در زندگی را فراهم می کند.
وی اظهار کرد: علاوه بر اهمیت دادن به بعد قهرمانی در ورزش بایستی به بعد آمادگی جسمانی نیز در ورزشکاران توجه شود.
این همایش فرهنگی ورزشی در جوار مزار پنج شهید گمنام شهرستان آستارا با اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی به شرکت کنندگان به قید قرعه خاتمه یافت.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب گیلان ، 160 شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.ک/2
7105/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مزار بی نشان!