فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خدمات کنسولي براي زائران کربلا در 10 مرکز استان/ رواديد اربعين ۲ ماهه شد


فارس/ سفير عراق در تهران از توافق صورت گرفته براي افزايش اعتبار رواديد ايام اربعين حسيني از يک ماه به ۲ ماه و مدت زمان اقامت از ۱۰ روز به ۱۵ روز خبر داد و گفت: ۱۰ مرکز استاني موقتا اقدام به ارائه خدمات کنسولي به زوار ايراني خواهند کرد.

«راجح الموسوي» سفير عراق در ايران در خصوص اخبار منتشر شده مبني بر عدم نياز به رواديد براي زوار ايراني اربعين حسيني گفت: تعجب مي‌کنم که اين اخبار کذب از کجا منتشر مي‌شود، زيرا هيچ سند و ريشه‌اي ندارد. هم مسئولان عراقي و هم مسئولان ايراني تاکيد داشته و دارند که سفر به عراق بايد با گذرنامه رسمي، اخذ رواديد و پرداخت مبالغ قانوني صورت گيرد.
وي يادآور شد: مطلقاً اين اخبار صحت ندارد و همه کساني که مايل به زيارت هستند بايد با گذرنامه و پرداخت عوارض به سفارت ما در تهران و کنسولگري‌هاي عراق در ايران اين کار را انجام دهند؛ همچنين از همه کسانيکه مايل به زيارت عتبات عاليات هستند، دعوت مي‌کنم که هر چه سريع‌تر به سفارت مراجعه کنند تا سريعاً رواديد مربوطه را دريافت کنند.

*تا سه هفته ديگر فقط رواديد صادر مي‌شود
سفير عراق با بيان اينکه تا 3 هفته ديگر رواديد صادر خواهد شد و پس از آن صدور رواديد متوقف مي‌شود، خاطرنشان کرد: فرصت براي زوار کم است و پيشنهاد مي‌کنم هر چه سريع‌تر مراجعه کنند.

الموسوي با ذکر اين نکته که بر اساس مندرجات صورتجلسه مشترک مراجع ذيربط عراقي و سفير ايران در عراق مقرر شد که مدت اعتبار استفاده از رواديد از يک ماه به 2 ماه و مدت اقامت از 10 روز به 15 روز برسد، خاطرنشان کرد:‌ اين تسهيلات براي زيارت اربعين در نظر گرفته شده است. به همين دليل به چند شرکت زيارتي اجازه داديم که نسبت به ارائه خدمات صدور رواديد اقدام کنند تا بتوانيم به درخواست‌هاي بسيار زياد زائران پاسخ دهيم.
وي ادامه داد: ما تمام مقدمات و آمادگي‌هاي لازم را در سفارت و کنسولگري‌هايمان فراهم کرده‌ايم تا بتوانيم خدمات لازم را به زائران ارائه دهيم.

*صدور روزانه رواديد

سفير عراق افزود: تا اين لحظه مشکلي نداشته‌ايم. روزانه هزاران رواديد صادر مي‌شود؛ رواديدها را در همان روز صادر مي‌کنيم، يعني صبح مي‌گيريم و بعد از ظهر صادر مي‌‌شود.
الموسوي در پاسخ به اين سؤال که چه تعداد رواديد روزانه صادر مي‌شود؟ گفت: روزانه 12 الي 15 هزار نفر رواديد دريافت مي‌کنند که پيش‌بيني مي‌کنم هفته آينده اين تعداد بيشتر شود و به 100 هزار برسد. مقرر کرديم که صدور رواديد به روز باشد.

*صدور رواديد در 10 مرکز استاني
وي با بيان اينکه احتمال دارد براي افزايش خدمات به زوار اربعين حسيني به صورت موقت در 10 مرکز استان خدمات کنسولي به زوار ارائه شود تا ناچار نباشند به تهران يا کنسولگري‌هاي ما مراجعه کنند، اظهار داشت: هم دولت عراق و هم ايران آمادگي و مقدمات گسترده‌اي را براي ارائه خدمات لازم فراهم کرده‌اند. البته هنوز استان‌ها مشخص نشده و احتمالاً هفته آينده نام آنها مشخص مي‌شود.

سفير عراق خاطرنشان کرد: مجدداً تأکيد مي‌کنم که نه دولت عراق و نه دولت ايران موافق نيستند که افراد بدون گذرنامه به عراق سفر کنند.
مشروح گفت‌وگوي فارس با سفير عراق در ايران طي روزهاي آينده منتشر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
برید کربلا.حضرت زهرا در انتظار زائران کربلا