فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سینمای مستند وامدار سینمای داستانی نیست


به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی قربانپور، کارگردان مستند زمناکو اظهار داشت: «سوای اینکه جوایز جشنواره‌های مختلف چقدر می‌تواند در موفق شدن یک مستند تاثیرگذار باشد، مهمترین اتفاق برای یک فیلمساز، اکران مناسب فیلمش است و در حال حاضر من و تهیه‌کننده اثر تلاش می‌کنیم تا مستند "زمناکو" را در شرایطی مناسب و به شکل منطقه‌ای و برای مخاطبان هدف اکران کنیم.»

وی کیفیت برگزاری نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را بهتر از دوره‌های گذشته ارزیابی و عنوان کرد: «برنامه‌ریزی و زمان‌بندی نمایش آثار دقیق بود و فکر می‌کنم سینماحقیقت از این حیث، یکی از دوره‌های خوب خود را پشت سر گذاشت. تنها مشکل، کیفیت پایین نمایش و صدا در سینما سپیده بود که تعدادی از مستندسازان نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی داشتند.»

این مستندساز افزود: «جشنواره حقیقت جشنواره‌ای بین‌المللی است و هم اکنون جایگاه قابل قبولی در منطقه خاورمیانه دارد؛ به همین دلیل از مدیران جشنواره انتظار می‌رود برای دوره‌های آتی استانداردهای بین‌المللی را بیشتر در جشنواره لحاظ کنند.»

قربانپور در پایان با اشاره به لزوم اختصاص مواد تبلیغاتی جشنواره سینماحقیقت به همه‌ی آثار مستند گفت: « مواد تبلیغاتی جشنواره اعم از نشریه روزانه و کتاب‌های ارائه شده، باید به همه دست اندرکاران سینمای مستند بپردازد و شاخه‌های تخصصی و فنی اعم از صدا، تصویر و... را هم مورد توجه قرار دهد، چرا که جشنواره سینماحقیقت تنها جشنواره تخصصی است که موقعیت اکران و دیده شدن آثار مستند را در شکلی گسترده فراهم می‌کند و باید تحلیل درستی درباره‌ی آثار یکساله سینمای مستند ایران صورت پذیرد. با این همه فکر می‌کنم سینماحقیقت از معدود جشنواره‌هایی است که در دوران برگزاری‌اش، روند رو به رشدی داشته است.»

گفتنی است که مستند «زمناکو» تندیس بهترین کارگردلانی مستند بلند ششمین جایزه بین‌المللی شهید آوینی و تندیس هفدهمین جشن مستند خانه سینما در دو بخش بهترین فیلم مستند بلند و بهترین تحقیق و پژوهش را به خود اختصاص داده و بهمن ماه، در بخش مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز روی پرده خواهد رفت.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهدی قربان‌پور، تصویربرداران: صادق سوری، باسط جبار، تدوین: ارسلان امیری، صدابرداران: هادی ساعد‌محکم، کیومرث سبحانی، صداگذار: احسان افشاریان، موسیقی: مجید پوستی، مدیر تولید: محمدهادی حیدری، طراح گرافیک:حامد بارئی‌طبری، عکس: وحید کردنیا، هماهنگی آرشیو: کمال آمانج و سامان سلام‌رشید، دستیار کارگردان: ریبوار احمد حمل عبابیلی، دستیار تدوین: هادی احمدی، دستیار تولید: مهدی محمدی‌تجلیل، تهیه‌کننده: محمد شکیبانیا، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

در خلاصه داستان مستند «زمناکو» آمده است: ۱۶ مارچ ۱۹۸۸ (۲۵ اسفند ۱۳۶۶) حلبچه شهری مرزی در اقلیم کردستان عراق توسط صدام بمباران شیمیایی شده و این اتفاق باعث جدایی کودکی ۴۰ روزه از آغوش مادرش می‌شود...

این فیلم از ساعت 17 عصر امروز (دوشنبه 21 دی) در برنامه مرور آثار برگزیده‌ی نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/ج

 

http://fna.ir/SYRCNZ


ویدیو مرتبط :
5 نقطه افتراق سینمای اسلامی با سینمای هالیوود