سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چه شد که فیس‌بوک و تلگرام جانشین شبکه‌های داخلی شدند؟


چه شد که فیس‌بوک و تلگرام جانشین شبکه‌های داخلی شدند؟ایسنا/ دبیر شورای عالی فضای مجازی با انتقاد از پرخاشگری‌هایی که گاهی به دلیل عقب‌ماندگی‌ها صورت می‌گیرد، گفت: در دنیای شبکه‌ها متاسفانه گاه آدرس غلط داده می‌شود و عده‌ای انتظار دارند مراکز اصلی و نهادی کشور برای شبکه ملی اطلاعات به جان یکدیگر بیفتند.

ابوالحسن فیروزآبادی امروز در مراسمی که به مناسبت روز ارتباطات در وزارت ICT برگزار شده بود به صحبت پرداخته و عنوان کرد: طرح‌هایی که امروز افتتاح می‌شود سرآغازی است بر جبران برخی عقب‌افتادگی‌ها، چرا که ما باید برخی فناوری‌ها را سال‌ها قبل می‌داشتیم.

وی همچنین اظهار کرد: امروز سرآغازی است در جهت اجرای این طرح‌ها تا بدین ترتیب محتوای تولید داخل به سمت ارزش یافتن بیشتر گام برداشته و بتواند ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون وزیر کار با تاکید بر این‌که کارهای مختلفی که اکنون پیش‌روی مسوولان این حوزه قرار دارد بسیار زیاد است به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: امروز درگاهی نشان داده و بحث مرکز تبادلی را نیز مطرح کردند، اما امیدواریم سایر اجزای این شبکه نیز شکل بگیرد و از سوی دیگر دارندگان محتوا بتوانند با متخصصان مختلف مرتبط شده و بتوانند خدمات خود را ارائه کنند.

فیروزآبادی همچنین متذکر شد: متاسفانه گاهی عقب‌افتادگی و عقب‌ماندگی‌ها به نوعی پرخاشگری تبدیل می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود شرکت‌هایی که می‌توانسته‌اند در کشور جایگزین فیس‌بوک، تلگرام و یوتیوب باشند، جای خود را پلت‌فرم‌های خارجی بدهند.

وی همچنین اظهار کرد: متاسفانه در دنیای شبکه‌ها گاهی آدرس‌های غلط داده می‌شود و انتظار می‌رود مراکز اصلی برای مواردی مانند شبکه ملی اطلاعات به جان یکدیگر بیفتند تا بگویند در این حوزه کار انجام می‌شود، اما واقعیت آن است که باید همه ما دست به دست یکدیگر داده و تلاش کنیم شبکه ملی اطلاعات متبلور و محقق شود.



مطالب جذاب، داغ و آموزشی فناوری اطلاعات در کانال تلگرامی «آی تی»

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک