فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



رئيس جمعيت هلال‌احمر: کمک‌هاي امدادي ايران به افغانستان در نقطه صفر مرزي آماده تحويل است


رئيس جمعيت هلال‌احمر: کمک‌هاي امدادي ايران به افغانستان در نقطه صفر مرزي آماده تحويل است

فارس/ رئيس جمعيت هلال‌احمر در مورد امدادرساني و حضور امدادگران اين جمعيت در مناطق سيل زده کشور گفت: مردم انتظار دارند که امدادگران را به سرعت در محل حادثه ببنند و ما نيز در امدادرساني درگير مناسبات اداري نمي‌شويم.
سيد اميرمحسن ضيايي در مورد ديدار خود با نايب رئيس فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال‌احمر و همچنين امدادرساني به سيل‌زدگان و زلزله‌زدگان در پاکستان توضيحاتي داد.وي به ديدار خود با «بيجي‌ ژائو» گفت: ايشان همزمان که نايب رئيس فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال‌احمر هستند نايب رئيس پارلمان چين نيز هستند و به عنوان رئيس سابق جمعيت صليب‌سرخ چين و معاون فعلي رئيس صليب‌سرخ اين کشور به ايران سفر کرده تا در اجلاس بين‌المجالس آسيايي حضور يابد.
رئيس جمعيت هلال‌احمر افزود: اين سفر فرصتي شد تا خانم ژائو ديداري نيز با ما داشته باشد و در مورد موضوعات مختلف جهاني که مربوط به جمعيت‌هاي هلال‌احمر و صليب‌سرخ مي‌شود گفت‌وگو کنيم و مشکلات و راهکارها را بررسي کنيم.وي با بيان اينکه ايران در منطقه بسيار پر بحران قرار گرفته است، گفت: لازم است که سازمان‌هاي بشردوستانه توجه بيشتري به منطقه خاورميانه داشته باشند.

ضيايي در ادامه در مورد امدادرساني به زلزله زدگان افغانستان و پاکستان گفت:‌ ما بلافاصله بعد از وقوع حادثه پيام همدردي و آمادگي صادر کرديم و در تماس تلفني با رؤساي جمعيت‌هاي هلا‌ل‌احمر هر دو کشور اعلام کرديم که آماده هستيم تا هم امدادگر و هم کمک‌هاي امدادي را براي آنها ارسال کنيم.به گفته وي، بعد از مذاکرات انجام شده دو تيم ارزياب شامل مديرعامل جمعيت هلال‌احمر يکي از استان‌ها، يکي از مسئولين معاونت درمان به همراه نماينده معاونت بين‌الملل و امداد و نجات به پاکستان و افغانستان اعزام شدند تا نيازهاي کشورهاي آسيب‌ديده را بررسي و به ما اعلام کنند.

رئيس جمعيت هلال‌احمر خاطر نشان کرد: در اين ارتباط هلال‌احمر افغانستان نيازهاي خود را به ما اعلام کرد و ما نيز کمک‌هاي در نظر گرفته شده که بيشتر شامل چادر، پتو و وسايل گرمايشي است را آماده و به نقطه صفر مرزي فرستاده‌ايم.وي در مورد زمان تحويل اين کمک‌ها به افغانستان گفت: از نظر ما کار انجام شده و اکنون نمايندگان افغانستان بايد در نقطه صفر مرزي کمک‌ها را تحويل بگيرند.ضيايي در مورد کمک به پاکستان نيز گفت: اين کشور هنوز درخواست کمک نکرده ضمن اينکه هر دو کشور اعلام کردند ما به نيروي انساني نياز نداريم و براي ما کمک‌هاي امدادي ارسال کنيد.

وي همچنين در رابطه با وقوع سيلاب در ايران و نقش هلال‌احمر در امدادرساني به هموطنان گفت: ما بر اساس پروتکل‌هاي خاصي که تعريف شده عمل مي‌کنيم اما به هر حال مردم انتظار دارند تا امدادگران را در لحظه وقوع هر حادثه‌اي براي امدادرساني ببينند که اين انتظار درست است.رئيس جمعيت هلال‌احمر با بيان اينکه هشدارهاي هواشناسي به هلال‌احمر قبل از وقوع حادثه رسيده بود، گفت: بر اساس هشدارهايي که به ما رسيد به تمام مراکز امداد و نجات خود در شهرستان‌هايي آماده‌باش داديم و وضعيت انبارهاي خود را مجدداً بررسي کرده و کمبودها را برطرف کرديم.

ضيايي ادامه داد: همانگونه که استحضار داريد در شهرها در درجه اول شهرداري‌ها هستند که کارهاي مربوط به بحران را انجام مي‌دهند اما هلال‌احمر نيز در همه شرايط کمک مي‌کند و برايش تفاوتي ندارد که در کدام جايگاه قرار گرفته استو وي تأکيد کرد: هلال‌احمر خيلي به مناسبات رسمي نگاه نمي‌کند و به صورت داوطلب در حادثه‌ها حضور مثمر ثمر دارد.
به گفته رئيس جمعيت هلال‌احمر در سيلاب اخير نيز رئيس سازمان امداد و نجات به محل حادثه رفته و از نزديک نيازهاي مردم منطقه را در ايلام بررسي کرده است.
وي در اين ارتباط گفت: ما به گزارش‌هاي رئيس سازمان امداد و نجات اکتفا نکرديم و با استانداران لرستان و ايلام نيز تماس گرفتيم و آمادگي خود را براي تأمين نيازهاي مردم اعلام کرديم.
ضيايي خاطر نشان کرد: در نهايت آن چيزي که بيشتر مورد درخواست قرار گرفته بود،‌ پمپ‌هاي لجن‌کش بود که ما علاوه بر ظرفيت استان از تهران نيز تعداد قابل توجهي پمپ لجن‌کش به ايلام ارسال کرديم چرا که تعدادي از منازل در ايلام دچار مشکل سيل‌زدگي شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
مانور لحظه صفر جمعبت هلال احمر اصفهان