بی پروا می‎گوییم عارف گزینه ما برای ریاست مجلس است



علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: با توجه به رویکردی که مردم در انتخابات اخیر نشان دادند آقای عارف نامزد طبیعی اصلاح طلبان برای ریاست مجلس است. از او حمایت می کنیم و پروایی در این کار نداریم.

علی شکوری راد افزود: البته اصلاح امور کشور و بر آوردن مطالبات مردم خواسته اصلی این جریان سیاسی است. بنابراین تشکیل فراکسیون فراگیر امید با حداکثر گستردگی در مجلس اولویت نخست ماست. این فراکسیون خواهد بود که تصمیم می گیرد چه کسی را برای ریاست مجلس نامزد کند و به وی رای دهد.

نماینده اسبق مجلس ادامه داد: اصلاح طلبان پروایی از بیان این موضوع که کاندیدای مطلوب آنها دکتر عارف است، ندارند. اما هم آقای عارف و هم آقای لاریجانی هر دو برآمده از لیست انتخاباتی امید و عضو این فراکسیون هستند و پیش از آنکه بخواهند با هم رقابت کنند باید با یکدیگر تعامل نمایند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: عارف کنونی نسبت به عارف سال ۹۲ ارتقای بسیاری پیدا کرده است. ایشان در سال ۹۲ از انتخابات کناره گیری کرد و عملا اجازه داد آقای روحانی رئیس جمهور شود. طی این ۳ سال پس از انتخابات، ایشان رویکرد و عملکردی از خود نشان داده که روز به روز بر اعتماد اصلاح طلبان افزوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره رقابت عارف و لاریجانی برای ریاست مجلس گفت: گفتگو و تعامل این دو با یکدیگر می تواند امنیت روانی خوبی را در جامعه ایجاد کند. البته همانطور که گفتم مخالف رقابت آنها نیستم و ممکن است در نهایت این رقابت صورت بگیرد ولی در مقدمه این رقابت حتما باید تعامل وجود داشته باشد تا به تقابل نیانجامد. همه چیز در انتخاب رئیس مجلس خلاصه نمی شود و زمینه های تعامل و همکاری بسیار است.

شکوری راد در پاسخ به این سوال که آیا ریاست احتمالی عارف موجب این نمی شود که لاریجانی در موضع اپوزیسیون اصلاح طلبان و حامیان دولت در مجلس قرار گیرد گفت: پتانسیل اپوزیسیون شدن آقای لاریجانی را زیاد نمی بینم. آقای لاریجانی می خواهد اپوزیسیون چه کسی شود؟ آیا می خواهد اپوزیسون دولت شود در حالیکه هم اکنون بسیاری از دولتی ها در حال تلاش برای رییس مجلس شدن آقای لاریجانی هستند؟

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران گفت: به نظر من خواسته یا ناخواسته حلقه های وصلی بین جریانهای مختلف سیاسی کشور در حال شکل گرفتن است که می تواند مانع رادیکالیزه و دوقطبی شدن جامعه شود. این روند می تواند مثبت باشد و اگر لاریجانی و عارف رقابتی منطقی بر سر ریاست مجلس داشته باشند هیچ یک بعد از پایان رقابت، تغییر مشی نخواهند داد.

وی در عین حال اظهار داشت: گفتگو و پیوند لاریجانی با افراطیون بیش از آنکه منجر به رفتن لاریجانی به سمت آنان باشد موجب مهار رفتار افراطی آنها در قبال دولت خواهد شد و نباید نگران آن بود. افراطیون اگر بخواهند به مشی افراطی خود ادامه بدهند اساسا قابلیت ائتلاف با هیچ جریان غیر افراطی را نخواهند داشت.
منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
چرا در نماز می گوییم؛ ایاک نعبد؟ نمی گوییم اعبد؟