ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



عاشورزاده و حجی‌زواره نخستین نمایندگان ایران در شیاپ چانگ مکزیک


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات فینال گرندپری در سال 2015 با حضور 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی در 4 وزن 58-، 68-، 80- و 80+ کیلوگرم مردان و 49-، 57-، 67- و 67+ کیلوگرم بانوان از روز شنبه (14 آذرماه) به میزبانی شهر "مکزیکوسیتی" کشور مکزیک آغاز خواهد شد.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری، ورود و ثبت نام‌ تیم‌ها از روز گذشته آغاز شده است. جلسه و تمرین داوران، پنجشنبه و جمعه (12 و 13 آذرماه) خواهد بود و جلسه سرپرستان تیم‌ها نیز از ساعت 14 تا 16 روز پنجشنبه (12 آذرماه) برگزار می‌شود.

اوزان 58- و 80- کیلوگرم مردان و 49- و 67- کیلوگرم بانوان روز شنبه برروی شیاپ چانگ می‌روند فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره نمایندگان روز شنبه خواهند بود. البته در وزن سوم، مهدی خدابخشی با رنکینگ نخست جواز حضور در این مسابقات را داشت اما بدلیل مصدومیت در کنار تیم حضور ندارد.

در دومین روز این مسابقات، روز یکشنبه (15 آذرماه)، تکواندوکاران 4 وزن 68- و 80+ کیلوگرم مردان و 57- و 67+ کیلوگرم بانوان رقابت می‌کنند که بهنام اسبقی و سجاد مردانی بعنوان نمایندگان ایران هستند.

مسابقات از ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز می‌شود و تا ساعت 20 ادامه خواهد داشت و مراسم اهدای مدال بعد از برگزاری فینال هر وزن انجام می‌شود.

هدایت تیم ملی کشورمان برعهده بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) است.

مسابقات فینال گرندپری G8 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 80، 48 و 28.8 امتیاز تعلق خواهد گرفت البته حضور در این رویداد نیز شامل امتیاز المپیکی می‌شود و تاثیر در رنکینگ هر ورزشکار دارد. در پایان این رقابت‌ها، ورزشکارانی که در رنکینگ اول تا ششم هر وزن قرار گیرند، جواز حضور در بازی‌های المپیک ریو 2016 را کسب خواهند کرد که البته سهم هر کشور در هر وزن المپیکی یک ورزشکار است.

تیم ملی تکواندوی کشورمان سال گذشته و در مسابقات فینال گرندپری 2014، یک مدال طلا (فرزان عاشورزاده)، یک مدال نقره (مهدی خدابخشی) و 2 مدال برنز (بهنام اسبقی و سجاد مردانی) بدست آورد.

هم اکنون تیم ایران دو سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو را توسط فرزان عاشورزاده در وزن اول المپیکی و مهدی خدابخشی در وزن سوم المپیکی بدست آورده است و تکلیف سهمیه المپیک بهنام اسبقی در وزن دوم و سجاد مردانی در وزن چهارم در پایان این رقابت‌ها مشخص می‌شود.

اسبقی در جایگاه هفتم رنکینگ المپیک است و مردانی در رده ششم رنکینگ المپیک قرار دارد.

ساعت ایران از کشور مکزیک 9 ساعت و 30 دقیقه جلوتر است.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/3KBBBP


ویدیو مرتبط :
مراسم اهدای مدال حجی زواره در مسابقات گرندپری مکزیک