علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



معاون فرهنگی ارشاد درباره ابهامات چاپ یک میلیون کتاب توضیح داد


به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیرارشاد عصر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت انتشار یک میلیون عنوان کتاب در کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که این یک میلیون شامل عناوین منتشره پس از انقلاب است یا تعداد جلدها گفت: این آمار مربوط به چاپ اول و چاپ های مجدد از کتابها است و در کتابچه‌ای که به این منظور منتشر شده، این آمار به تفکیک توضیح داده شده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: همچنین آمارهای دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد گذشته ما می تواند چراغ راهی برای آینده باشد. کلیه نوسانات نشر در این آمارها نشان داده می‌شود اینکه ما چه نوسان‌هایی در عناوین، تیراژ و غیره داشته‌ایم در حقیقت این آمارها نفت خامی است که می‌تواند در فضای پتروشیمی غنی‌تر شود.

صالحی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد ما اطلاعات درستی از آمارهای نشر کشور در اختیار نداریم، گفت: این یکی از چیزهایی است که در اقتصاد نشر هم ما به آن نیاز داریم. در اقتصاد نشر برخی اطلاعات وجود دارد که می‌تواند غنی‌تر شود اما به علل مختلف این اتفاق رخ نمی‌دهد. حوزه نشر ما نیز شفاف نیست در حوزه‌های دیگر نیز با چنین مشکلی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: برای نمونه ما در حوزه اقتصاد هم با شفاف‌سازی حرکت نمی‌کنیم تبعاً در حوزه نشر نیز که یکی از زیرمجموع‌هایی از کل شرایط اقتصادی کشور است با اقتصاد شفافی روبرو نیستیم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: هر مقدار شفافیت‌هایمان در حوزه اقتصاد بیشتر باشد برنامه ریزی اقتصادی روانتر می‌شود اقتصاد نشر نیز گرفتار برخی حوزه‌های غیرشفاف است.

صالحی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهار نظر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره توجه به بخش فرهنگ در لایحه بودجه ۹۵ پیش‌بینی شما از بودجه سال آینده بخش فرهنگ چیست، گفت: قرار است لایحه بودجه تا ۱۵ روز دیگر منتقل شود. سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز کارش را انجام می‌دهد و امیدواریم که در این دو هفته اتفاقات خوبی برای بودجه بخش فرهنگ رخ دهد.

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با معاون هنری - سینمایی ارشاد اصفهان