سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تماشا کنید: 10 قسمت اول آموزش بش اسکریپت


linux_wallpaper_shell

شاید تا بحال اسم بش اسکریپت به گوشتان خورده باشد ولی هرگز نتوانستید درباره‌ی آن تحقیق کنید و یا می‌دانید بش اسکریپت چیست و به دلایل مختلف نمی‌توانید به یادگیری آن بپردازید. در هر صورت شما می‌توانید با خواندن این مطلب به اهدافتان نزدیک شوید پس در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بش (Bash) یک پوسته‌ی یونیکس است. که بصورت آزاد توسط برایان فاکس برای پروژه گنو نوشته شد. نام بَش سرنام Bourne-again shell در انگلیسی است.

بش یک پوستهٔ پازیکس با تعداد قابل توجهی افزونه است. در ابتدا این پوسته برای سیستم عامل گنو طراحی شده‌بود. اما بش در اکثر سیستم‌عامل‌های خانواده شبه یونیکس قابل اجراست.

shell

مفهوم اصلی اسکریپت نویسی به زبان بش این است که کاربر بتواند دستورات لینوکس رو با نظم و قاعده خاصی کنار هم قرار دهد تا از آن نتیجه مورد نظر خود را بگیرید. یک اسکریپت خوب اسکریپتی است که در آن از comment گذاری به جا استفاده شود.

بیشتر از این وقت شما را نمیگیرم و از شما دعوت می‌کنم تا ویدیوهای بش اسکریپت آقای علیرضا صمیمی را تماشا کنید.

برای دانلود این ویدیوهای با کیفیت 720p کافیست افزونه‌ی FlashGot‌ را بر روی مرورگر خود نصب کنید.

قسمت اول آموزش بش اسکریپت:

قسمت دوم آموزش بش اسکریپت:

قسمت سوم آموزش بش اسکریپت:

 

قسمت چهارم آموزش بش اسکریپت:

قسمت پنجم آموزش بش اسکریپت:

قسمت ششم آموزش بش اسکریپت:

 قسمت هفتم آموزش بش اسکریپت:

قسمت هشتم آموزش بش اسکریپت:

قسمت نهم آموزش بش اسکریپت:

قسمت دهم آموزش بش اسکریپت:

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویدیوهای جدیدتر آموزش بش اسکریپت آقای امیرصمیمی می‌توانید به وب سایت شخصی ایشان مراجعه فرمایید.

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
10-آموزش جاوا اسکریپت