سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لس آنجلس تایمز: راز رشد قاچاق و فروش نفت توسط داعش چیست؟


لس آنجلس تایمز: راز رشد قاچاق و فروش نفت توسط داعش چیست؟

العالم/ متن پیش رو در العالم منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

روزنامه لس آنجلس تایمزدرشماره روز چهارشنبه خود نوشت بخش عمده ای از نفت استخراج شده ازمناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه از سوی شرکت های خصوصی پالایش نفت که شهروندان غیرمرتبط با داعش مالک آن هستند، فروخته می شود.

این روزنامه نوشت اکثر این افراد از ساکنان محلی هستند که به علت جنگ از زندگی عادی محروم شده و تحلیلگران گفته اند که آنها رمز موفقیت و ثبات تجارت داعش به شمار می روند. این غیرنظامیان فقط به پالایش نفت و انتقال آن اکتفا نمی کنند، بلکه خود بارخسارت های حملات ائتلاف غرب به سرکردگی واشنگتن ضد داعش را تحمل می کنند بدون اینکه در ازای آن، چیزی از گروه های مسلح بگیرند.
به گفته کارشناسان، داعش بدون موافقت مسئولان ترکیه به هیچ وجه نمی توانست به قاچاق نفت به این گستردگی اقدام کند، به طوری که " سلمان خلف " رئیس کمیسیون انرژی در" کردستان سوریه " گفته است که ترکیه تنها کشوری است که مرزهایش را به روی داعش باز گذاشته است".

" موفق ربیعی" مشاور سابق امور امنیت ملی عراق نیز موضعی مشابه اتخاذ کرده و گفته است که هیچیک از گروه های شورشی اعم از داعش یا گروه های دیگر بدون حمایت کشورهای همسایه یا چشم پوشی آنان ازاقداماتشان نمی توانند بقا داشته باشند".
" عاصم جهاد " مشاورمطبوعاتی وزیر نفت عراق نیز گفت که داعش به تنهایی نمی تواند اقدام کند، و نمی تواند به تنهایی و بدون کمک طرف های دیگر ،ماموریت عظیم ( انتقال نفت ) را به انجام برساند.
روزنامه لس آنجلس تایمز همچنین نوشت " بخش عمده ای از نفت به بازارهای خارجی نمی رسد و برای مصارف داخلی در مناطق تحت اشغال داعش مورد استفاده قرار می گیرد".
کارشناسان میزان درآمد داعش از قاچاق و فروش نفت عراق و سوریه را بین دو میلیون تا سه میلیون دلار در روزتخمین زده اند، این درحالیست که " سرگئی شویگو " وزیر دفاع روسیه گفته است که از زمان شروع عملیات هوایی در سوریه این مبلغ به نیم میلیون کاهش یافته است.

این روزنامه به نقل از مشاور سابق امنیت ملی عراق نوشت که داعش در سال 2014 به 800 میلیون دلار دست یافت، زیرا این گروه نفت سوریه و عراق را در بازار سیاه ترکیه با قیمت کمتر از نصف در مقایسه با قیمت های جهانی به فروش می رساند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
افشاگری لس آنجلس تایمز و محکومیت توحش سربازان آمریکایی