فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مشاور وزیر آموزش و پرورش:ازطلبه های سرباز وظیفه درفعالیت دینی مدارس استفاده می شود


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی ملكی روز سه شنبه در دهمین نشست همكاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش قطب 3 كشور در بوشهر افزود: اجرای این طرح برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در مدرسه ها وتقویت تعامل آموزش و پرورش با حوزه های علمیه است.
وی با تاكید برحضور حوزه های علمیه دركنار آموزش و پرورش برای رسیدن به تربیت اسلامی اضافه كرد: تعامل و همكاری درعرصه‌های مختلف پژوهش و آموزش منابع انسانی و برنامه ‌ریزی بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه درقالب تفاهم نامه های مشترك بین این دو نهاد تعریف شده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح امین از دیگر طرحهای مهم است كه در زمان حاضر در یكهزار و 600 مدرسه كشور اجرا می شود.
وی یادآورشد: طرح امین از سال90 با اجرا در20 مدرسه كشورآغاز شد و درقالب این طرح روحانیون با حضور در مدرسه ها مشاوره‌های مذهبی و فعالیتهای تبلیغی انجام می دهند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همكاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: تعامل و همكاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه كاری سلیقه‌ای، كوتاه‌مدت و تاكتیكی نیست بلكه یك سیاست بلند مدت واستراتژیك است.
ملكی اظهاركرد: امروز دشمن با استفاده از همه امكانات و تجهیزات خود ضربه زدن به ایمان كودكان ونوجوانان را هدف قرار داده است و فرهنگیان در این شرایط متولی حراست از معنویات و ارزشهای دینی هستند.
دبیر قطب 3 كشوری ستاد همكاری‌های حوزه علمیه با وزارت آموزش و پرورش گفت: دهمین نشست ستاد همكاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با حضور شش استان بوشهر، كهگیلویه و بویر احمد، فارس، خوزستان، ایلام و لرستان در بوشهر برگزار شده است.
محمد نظری افزود: این نشست‌ها باهدف روان سازی در ارتباطات بین استانها در زمینه فعالیتهای حوزوی و آموزش و پرورش است كه به ابتكار ستاد همكاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش انجام می‌ شود.
وی بیان كرد: به دنبال این هستیم تا با تعامل و همكاری با حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استانهای قطب 3 كشورگامهای مهم در زمینه تعامل آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه برداشته شود.
مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهرنیز گفت: در سال تحصیلی جاری 140 روحانی اعزامی از قم در مدرسه های هشت منطقه استان بوشهر ساماندهی شدند.
ناصر كرمی با بیان اینكه مهم‌ترین هدف و رسالت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین دستیابی به حیات طیبه است، افزود: ساحت دینی و معنوی به‌عنوان یكی از ساحت‌های شش گانه به پرورش ابعاد مختلف شخصیتی دانش‌ آموزان می ‌پردازد كه باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان كرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی و پراكندگی جمعیت، حوزه‌های علمیه گستردگی نامتوازنی در استان بوشهر دارند كه با اجرای طرح وزارتی برای رفع نیازهای معنوی دانش آموزان از حضور روحانیون از استان قم استفاده شد.
وی تشكیل كلاس‌های كارگاهی ویژه معاونان و مربیان پرورشی، چاپ و توزیع یك هزار بنر مراجع و نصب در نمازخانه‌های مدارس و پیگیری و تلاش برای توسعه مدارس دینی را از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان كرد.
6047/6043 / 1539

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدارس دینی یا آموزش انتحاری؟