پرداخت وام اشتغال 3 میلیاردی به روستاییان


سید ابوالفضل رضوی صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان گچساران با بیان اینکه به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در روستاها هستیم، اظهار کرد: برای این کار تسهیلاتی خوب و با بهره مناسب برای روستاییان در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: به همین منظور روستاییان قبل از هر چیز ملزم به تشکیل شرکت های تعاونی روستایی یا شرکت های سهامی خاص هستند.

این مسئول در نهاد ریاست جمهوری گفت: روستاییان می توانند با تشکیل شرکت هایی با 25 خانوار، 50 خانوار، 100 و 150 تا 200 خانوار از مزایای این وام های اشتغال زایی بهره مند شوند.

رضوی افزود: به شرکت های با 25 خانوار، 750 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود که 45 درصد سهم آورده آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: به خانوارهای 50 تا 99 خانواری که شرکت تأسیس کنند تا سقف 10 میلیارد ریال و با سهم آورده 65 درصدی وام پرداخت می شود.

این مسئول تصریح کرد: به شرکت هایی که متشکل از 100 تا 149 خانوار باشند 20 میلیارد ریال تسهیلات با 30 درصد سهم آورده آن ها تسهیلات پرداخت می شود.

رضوی افزود: به خانوارهای 150 به بالا که شرکت تشکیل دهند با سهم آورده 25 درصدی مبلغ 30 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

این مسئول در نهاد ریاست جمهوری در ادامه به شرایط و نحوه باز پس گیری این وام ها اشاره کرد و گفت: سال اول مشارکت، سال دوم تنفس و از سال سوم پرداخت اقساط را خواهیم داشت که کارمزد این وام ها 3 درصد است.

وی در ادامه نرخ بیکاری در روستاها را بالا ذکر کرد و گفت: با توجه به مهاجرت جوانان تحصیل کرده روستانشین به شهرها هر چند به نظر نمی رسد که نرخ بیکاری در روستاها بالا باشد اما باید گفت که بیکاری در روستاها نرخ بالایی دارد.

پرداخت وام اشتغال 3 میلیاردی به روستاییان


ویدیو مرتبط :
پرداخت 150 میلیارد تومان وام به روستاییان