کاهش 17 درجه ای دمای هوا در راه گلستان


رئیس گروه پیش بینی های جوی هواشناسی گلستان گفت: آغاز فعالیت سامانه بارشی ناپایدار و سرد از عصر پنجشنبه در استان کاهش 12تا 17 درجه سانتی گراد دمای هوا، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال وقوع سیل در نواحی مستعد و بروز یخبندان در مسیرهای کوهستانی استان را در پی دارد.  محمود محمدقلی پور در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی دوره فعالیت این سامانه را تا شنبه هفته آینده اعلام کرد و اظهار داشت: طبق پیش بینی های هواشناسی ببشترین فعالیت این سامانه ناپایدار روز جمعه خواهد بود که زمینه ساز بارش فراوان در نقاط مختلف استان و ریزش برف در نواحی کوهستانی و سردسیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: کاهش دمای هوا در گلستان به حدی خواهد بود که بارش برف و وقوع پدیده یخبندان علاوه بر نواحی کوهستانی در مناطق کوهپایه ای نیز پیش بینی شده و دمای هوا در برخی نقاط استان به زیر صفر خواهد رسید.

محمد قلی پور افزود: با توجه به شدت بارش، آبگرفتگی برخی از معابر عمومی و وقوع سیلاب در نواحی مستعد استان و همچنین به علت ریزش برف، وقوع یخبندان و مه غلیظ و اختلال در آمد و شد خودروها در برخی حاده های استان به ویژه در مناطق کوهستانی در جمعه شب دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی گلستان همچنین به کشاورزان توصیه کرد فعالیت ها در خصوص کشت پاییزه را تا ظهر پنجشنبه و قبل از شروع بارش ها انجام دهند.

وی افزود که پیش بینی می شود از شنبه شب بتدریج فعالیت این سامانه بارشی قوی، ناپایدار و سرد در استان کاهش یابد.

محمد قلی پور در خصوص وضعیت جوی استان در 24 ساعت آینده (چهارشنبه) نیز گفت: افزایش موقت ابر با احتمال بارش پراکنده در نواحی کوهستانی برای شب چهارشنبه پیش بینی می شود. هوای گرگان هم اینک غبارآلود و دمای هوا 21 درجه سانتی گراد بالای صفر است و سرعت وزش باد نیز 4متر برثانیه از سمت شرق می باشد.


ویدیو مرتبط :
وقتی دمای هوا ۳۰ - درجه باشد این اتفاق می افتد