سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کوچک زاده: مجلس خرید هواپیماها را بررسی کند/ باهنر: شرکت های هواپیمایی خریداری می کنند


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، کوچک زاده نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با استناد به اصل 125 قانون اساسی و بند 11 ماده 24 آیین نامه داخلی درمورد قراردادهای منعقد شده بین ایران و فرانسه برای خرید هواپیما اظهار داشت: نگذاشتند کسی از پیوست های برجام مطلع شود و هر چه خواستند در برجام انجام دادند.
وی همچنین به تجمع روز گذشته در مقابل وزارت نفت اشاره کرد و ادامه داد: آیا اولویت اول مردم خرید 100 هواپیما است؟ در حال حاضر ما باید چند میلیارد دلار پول هزینه کنیم تا با مشکلاتی که مردم دارند، هواپیمای جدید وارد شود.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم خطاب به باهنر رییس جلسه تصریح کرد: در کجا مجلس باید وارد این قضایا شود، در قوانین به آن تصریح شده است که قراردادها پس از تصویب مجلس باید بررسی شود.
کوچک زاده یادآور شد: شاید در برجام ما یک بند مخفی داشته ایم که هر چه پول های بلوکه شده ایران در کشوری که آن پول را آزاد می کند همان کشور باید به ما بگوید که چه چیزی را خریداری کنیم.
وی افزود: آقای باهنر، مجلس چه کاره است و چه کار باید انجام دهد و طبق ماده ای که من آن را ذکر کردم قرارداد آن چند میلیارد دلار است که معلوم نیست در اولویت چندم کشور است آیا باید در مجلس بررسی یا تصویب شود؟ لذا قصد من از این سخنان این است که مردم تکلیف خود را با قانون اساسی بدانند.
باهنر رییس جلسه نیز پاسخ داد: آقای کوچک زاده این موضوع بارها و بارها بحث شده و ما این روزها با این که وضعیت ارزی خوبی نداریم اما بعضی از سال ها 200 میلیارد دلار خرید و فروش داریم، یعنی جنس می خریم و می فروشیم .
وی تصریح کرد: بارها و بارها در مجلس بحث شده که آیا تمامی این قراردادها در صحن مجلس باید بررسی شود یا خیر؟
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: درباره موضوع خرید هواپیما نیز من قصد ندارم بحث کنم ولی بالاخره در ناوگان هوایی ما تعدادی هواپیما زمین گیر هستند که باید آنها نوسازی شوند. البته این موضوع اولویت دارد یا ندارد بحث دیگری است که بماند.
باهنر تصریح کرد: معتقدم دولت هواپیما نمی خرد بلکه دولت، سازمان هواپیمایی کشوری را مدیریت می کند بنابراین ایرلاین ها هستند که هواپیما خریداری می کنند لذا ممکن است این هواپیماها را ایران ایر، کاسپین یا غیره خریداری کرده باشند.
وی ادامه داد: قصد دفاع از موضوع خرید هواپیما را ندارم اما اخطار شما وارد نیست و شورای نگهبان هم در این زمینه نظر داده که قراردادهایی که بین دولت ها منعقد می شود، می توان در مجلس بررسی کرد اما قراردادهایی که بین شرکت ها است و یک طرف آن تجاری و طرف دیگر آن شرکتی است، مشمول اصل 125 قانون اساسی نمی شود زیرا این اصل فقط معاهده و توافق نامه بین دولت ها را مدنظر دارد.
سیام ** 9103 ** 9314 ** 1336

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شوخی مهران مدیری با هواپیماها و شرکت های هواپیمایی