سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قدرتمندترین جنگنده تاریخ چگونه مواضع داعش در سوریه را بمباران می‎کند؟


قدرتمندترین جنگنده تاریخ چگونه مواضع داعش در سوریه را بمباران می‎کند؟

میزان/ یک نشریه آمریکایی در مقاله اخیر خود با اشاره به توپولف-160 متعلق به ارتش روسیه، از آن به عنوان قدرتمندترین هواپیمای جنگنده تاریخ نام برد. این جنگنده همواره در نبرد علیه گروه های تروریستی در سوریه و عراق مورد استفاده قرار گرفته است.

به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک نیوز"، نشریه آرمیکایی "نشنال اینترست" نوشته است که توپولف-160، هواپیمای بمب افکن استراتژیک مافوق صوت و موشک انداز روسیه در جریان عملیات هوایی در سوریه امکانات خود را بطور کامل به نمایش گذاشته است. این در حالی است که استفاده از نوع جدید موشک های کروز بر قدرت این جنگنده افزوده است.

بنابر این گزارش، اتحاد جماهیر شوروی سابق توپولف-160 را در دوره جنگ سرد در پاسخ به ساخت بمب افکن سنگین و استراتژیک رادار گریز آمریکایی "Northrop B-2 Spirit" ساخت اما معلوم شد توپولف-160 حتی از B-2 برتر است.

این نشریه آمریکایی در ادامهنوشته است: توپولف-160 در خارج از تیررس سامانه های پدافند هوایی پرواز می کند و دارای سرعت برق آسا بوده و مسلح به موشک های کروز دوربرد است. این هواپیما که حداکثر سرعت آن 2200 کیلومتر در ساعت است، با سرعت از زمین بلند شده و موشک های کروز را قبل از اینکه دشمن بتواند واکنش نشان دهد، شلیک می کند.


ویدیو مرتبط :
درعا سوریه: بمباران مواضع مزدوران توسط جنگنده های ارتش سوریه