ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



واکنش آقای گل لیگ به معاوضه با بیرانوند؛ در ایران فقط پرسپولیس


ورزش > لیگ برتر - مهدی طارمی اصلا علاقه ای به جدایی از پرسپولیس ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ منصور قنبرزاده در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: «پیشنهاد معاوضه بیرانوند به پرسپولیسی‌ها را داده‌ام.» مدیرعامل نفت تهران گرچه اسمی از گزینه پیشنهادی خود نداده اما در ادامه گفته؛ «مگر قیمت بیرانوند از طارمی کمتر است؟!» به نظر می‌رسد نفتی‌ها سنگ بزرگی پیش پای پرسپولیسی‌ها انداخته و خواستار مهدی طارمی ستاره پرسپولیس شده‌اند. در همین راستا شنیدن نظرات مهدی طارمی درباره این موضوع خالی از لطف نیست.

اگر موافق باشی، می‌خواهیم از تیم امید شروع كنیم. بازی این تیم مقابل سوریه را دیدی؟زمان پخش مسابقه تمرین داشتیم اما گل‌های بازی را دیدم و لذت بردم.

تصور می‌كردیم بعد از خط خوردن احمد نوراللهی دوست صمیمی‌ات، دیگر تمایلی به...(حرف‌مان را قطع می‌كند) اصلاً حرفش را هم نزنید. مسئله احمد را هم ما و هم خودش فراموش كردیم. الان اسم تیم كشورم وسط است. همه هم متفق‌القول منتظر پیروزی‌های تیم امید هستیم. به نظرم تیم امید خیلی خوب كار كرد در حالی كه معمولاً در شروع تورنمنت‌ها بد بودیم و این بار خدا را شكر با برد آغاز كردیم.

در صورت صعود تیم امید كشورمان به المپیك، می‌توانیم از سه سهمیه بزرگسال استفاده كنیم. آیا دوست داری همراه تیم به المپیك بروی و جزو این سه سهمیه باشی؟حضور در المپیك برای هر ورزشكاری باعث افتخار است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم اما شما اجازه بدهید اول تیم به امید خدا به المپیك صعود كند و بعد ببینیم نظر كادر فنی چیست.

لیونل مسی هم برای حضور در المپیك 2008 پكن خیلی سختی كشید. باشگاه بارسا مخالف بود اما كمك گواردیولا كه تازه سرمربی این تیم شده بود، باعث شد ستاره آرژانتینی به آن رقابت‌ها برود.طفلكی سردار آزمون هم همین حالت را دارد. با توجه به اینكه مسابقات امیدها یا المپیك جزو بازی‌های رسمی فیفا محسوب نمی‌شود، بنابراین باشگاه روستوف او را در اختیار تیم امید نگذاشت. امیدوارم تیم كشورمان به المپیك صعود كند و سردار و جهانبخش هم بتوانند به تیم كمك كنند.

گل ارسلان مطهری را دیدی؟بله، ارسلان مطهری مهاجم باكیفیتی است كه طی یكی، دو سال اخیر هم در لیگ برتر خیلی خوب كار كرده و روند رو به رشدی داشته است. او جزو خوب‌های تیم امید محسوب می‌شود.

خودت چند ماه برای حضور در تیم امید كم داشتی؟حدود یك سال كم آوردم! (می‌خندد)

لابد شنیدی كه نفتی‌ها خواهان معاوضه علیرضا بیرانوند با تو شده‌اند. نظری نداری؟علیرضا بیرانوند گلر خوبی است. به طور حتم كادر فنی ما شناخت كافی از او دارند و به همین خاطر هم بیرانوند را انتخاب كرده‌اند. با توجه به اینكه بیرانوند بازیكن نفت تهران محسوب می‌شود، بنابراین فرآیند جدایی‌اش باید با موافقت باشگاه صورت پذیرد. البته به شخصه معتقدم سوشا مكانی گلر خوبی است و امیدوارم مشكلش حل شود اما آمدن علیرضا بیرانوند هم می‌تواند به پرسپولیس كمك كند.

با زیركی خاصی جواب ما را ندادی‌ها!بنویسید نه نفت تهران و نه هیچ تیم دیگر. در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌كنم.

حالا فردا روز اگر یك تیم صنعتی پیشنهاد 2 یا 3 میلیاردتومانی جلوی تو گذاشت، دست و پایت نخواهد لرزید؟!اتفاقاً پارسال همین اتفاق افتاد. یك تیم صنعتی كه احترام خاصی هم برای مدیر آن قائل هستم، 3 برابر پرسپولیس به من پول می‌داد اما نپذیرفتم.

این تیم سپاهان بود؟من اسمی از تیمی نمی‌برم. حرفی هم از این پیشنهاد نمی‌خواستم بزنم و در جواب شما این مسئله را عنوان كردم.

حالا پیغام تو به نفتی‌ها چیست؟نفت تهران مربی بزرگی به نام علیرضا منصوریان دارد. منصور قنبرزاده هم مدیر كاربلدی است و امیدوارم تصمیمی بگیرند كه هم به نفع نفت تهران باشد، هم باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و هم علیرضا بیرانوند. به هر حال این گلر ملی‌پوش دوست دارد در تیم بزرگ پرسپولیس توپ بزند اما من یكی با تمام احترامی كه برای نفت تهران قائلم، به این تیم نمی‌روم و فقط در پرسپولیس توپ می‌زنم.

راستی كریستیانو رونالدو هم كه توپ طلا را نبرد!برای رونالدو وقت زیاد است كه باز هم توپ طلا ببرد.

در 31 سالگی؟!اشكالی ندارد، رونالدو پیر نمی‌شود.

حق لیونل مسی بود كه توپ طلای امسال را ببرد؟نمی‌شود گفت حقش نبود ولی قلباً دوست داشتم كریستیانو رونالدو برنده توپ طلا شود.

تو كه این همه به رونالدو علاقه داری، چرا شماره 7 نمی‌پوشی؟كسی جرأت نمی‌كند شماره 7 پرسپولیس را بپوشد. این شماره پیراهن در قرقسلطان است!

ولی در مصاحبه‌ای كه خبرورزشی با علی پروین داشت، او رضایت داد تو شماره 7 را بپوشی.این نظر لطف علی‌آقاست اما من به خودم اجازه چنین جسارتی را نمی‌دهم.

شاید هم از سرنوشت بازیكنان شماره 7 سابق پرسپولیس عبرت گرفتی!اصلاً و ابداًً! من به هیچ‌عنوان خرافاتی نیستم. همان‌طور كه گفتم شماره 7 پرسپولیس در قرق سلطان است و به نظرم باید به احترام بزرگی علی پروین بایگانی شود.

(به شوخی) بسیار خوب، بعد از چند روز خوردن و خوابیدن و استراحت كردن در بوشهر، اوضاع بدنی‌ات در آغاز تمرینات چطور بود؟در بوشهر نه خوردیم و نه خوابیدیم! به هر حال بعد از 17 هفته سخت و فشرده لازم بود چند روزی هم استراحت كنیم. با این حال از تمرینات انفرادی هم غافل نبودم.

شنیدیم همراه پدرت، حسین و دانیال ماهینی در بازی‌های دوستانه هم حضور پیدا كردی.به هر حال مردم استان بوشهر خیلی به بنده لطف دارند و به شهرهای مختلفی دعوتم كردند. ما هم می‌رفتیم، بازی می‌كردیم و از بودن كنار هم لذت می‌بردیم. هم فال بود و هم تماشا!

مثل ریوالدو و پسرش، تو هم با پدرت همبازی شدی. درست است؟ریوالدو و پسرش در یك بازی رسمی همبازی شدند اما ما در شهرستان خورموج و در یك بازی دوستانه كنار هم بازی كردیم. البته همین‌جا باید بگویم پدرم از فوتبالیست‌های خوب بوشهر بود و خیلی هم بازی را جدی می‌گیرد. جرأت نمی‌كنم جلوی پدرم كوچك‌ترین اشتباهی مرتكب شوم.

چرا بازی دوستانه در خورموج نصفه‌كاره تعطیل شد؟از بس كه هم‌استانی‌هایم لطف داشتند. دقیقه 30 به خاطر ازدحام جمعیت و پر شدن ظرفیت استادیوم، بازی تعطیل شد.

واقعاً فكرش را می‌كردی روزی به جایگاهی برسی كه توی شهرهای اطراف بوشهر این‌قدر تو را بشناسند و به خاطرت یك بازی فوتبال تعطیل شود؟همه‌اش لطف آن بالایی است. همیشه آرزوهای دور و درازی داشتم اما نه به این زودی‌ها! خدا را شكر می‌كنم كه به جایی رسیدم تا لطف مردم شامل حال من شود.

بی‌رودربایستی از دادن عكس و امضای یادگاری خسته نمی‌شوی؟می‌توانید از دوستان نزدیكم بپرسید. توی خیابان‌های بوشهر، توی اسكله، سر تمرینات پرسپولیس و تهران و هر كجایی كه یك هوادار سمت من بیاید، باعث افتخارم است. در بوشهر كه بودم، پیرمرد، پیرزن و خیلی از هم‌استانی‌هایم مرا شرمنده كردند و من هم هنوز فراموش نكردم از كجا آمدم. اتفاقی هم نیفتاده است.

جالب‌ترین جمله‌ای كه یك بوشهری به تو گفت، چه بود؟یك بنده خدایی در بوشهر به من گفت كه ما اینجا خیلی سختی كشیدیم. خیلی كمبودها در استان خودمان داریم و حالا خوشحال هستیم یك هم‌استانی ما، یك جوان بوشهری به این نقطه رسیده و... دست آخر به من گفت تو نماینده یك استانی!

نمی‌خواهی زیر پیراهنت اسم بوشهر را بنویسی و شادی پس از یكی از گل‌هایت را با مردم شهر و استان خودت تقسیم كنی؟شاید بازی بعدی این كار را نكنم ولی برای شاد كردن دل مردم بوشهر برنامه خاصی دارم و به زودی همه خواهند دید.

چرا فوتبالیست‌های ایرانی شادی پس از گل بلد نیستند؟ به طور مثال این میلاد محمدی بازیكن راه‌آهن یزدان پس از گلی كه در تركیب تیم امید مقابل سوریه به ثمر رساند، جوری پشتك زد كه نزدیك بود خودش را مصدوم كند!آن صحنه را دیدم. میلاد این بار با معلق زدن نزدیك بود خودش را مصدوم كند اما توی گوام نزدیك بود ما را به كشتن بدهد! (با صدای بلند می‌خندد).

(با تعجب) چطور؟!راستش وقتی برای بازی با گوام به این كشور رفته بودیم، ما را به یك كلوب تفریحی تیراندازی بردند. آن روز همه ما با تفنگ بادی شروع به تیراندازی كردیم اما میلاد محمدی اشتباهی یك تفنگ جنگی با فشنگ‌های واقعی برداشت و نزدیك بود كار دست همه‌مان بدهد كه با دخالت مسئولان سالن به خیر گذشت!

سؤالات ما به اتمام رسید. اگر حرف خاصی داری، در خدمتیم.یادم رفته بود از بازی میلاد كمندانی و وحید حیدریه حرفی بزنم. شنیدم میلاد از زمانی كه وارد زمین شد، روند بازی را عوض كرد و پاس‌های خوبی داد. وحید حیدریه هم جوان مستعدی است و برای هر دو همبازی‌ام و سایر بازیكنان تیم امید آرزوی موفقیت و صعود به المپیك 2016 ریو را دارم.

41257


ویدیو مرتبط :
پاس گل بیرانوند در بازی نفت - پرسپولیس(درخواستی)